måndag 6 augusti 2012

Så är vi inne i sista sommarmånaden.........

Sista sommarmånaden betyder ju inte att det är slut på sol eller värme. Jag tänker bara på gamla tiders almanackor - Flickornas kalender eller liknande hette den. Där var juni - juli - augusti SOMMAR. Sen kom hösten med augusti - september - oktober. Det var noga indelat.

Idag är det mulet här i Malmö, regnet faller till och från och det är fuktigt varmt och jacka behövs inte.
Många har kommit tillbaka till sina arbeten och trafiken i morse var lite intensivare än vanligt.

Här jobbar jag på som vanligt. Idag kom nya kunder från Västervik, den härliga "sommar"staden.
Jag väntar också nyheter om min "hemlighet" men det kommer inte förrän nästa vecka.

Nallarna från Lettland är på väg hem. Se tidigare blogg - det är bara SÅ FINA!!!!

Nu några bilder som jag sätter in i shoppen idag. Jag har fått en ny internet-leverantör och det kommer att bli lite si och så i början innan jag lär mig. Jobbar fortfarande i det gamla systemet, men sen ska jag kunna komma igång med NYHETSBREVEN igen. Du är väl registrerad!

De 4 första bilderna är miniatyrerna och nallen är lilla Flo, den sötaste, tror jag, av alla event-bears som Steiff haft. Hon är så ynklig och vill bara ha ett hem..... alla som kommer till klubbträffen kan köpa just henne.

Ha det så gott!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se