lördag 21 september 2013

Strålande sol och Glas-o designhelg


Glasrikets Design- och Glasrunda har tur med vädret - solen strålar och det är en hög och fin luft och klar himmelt. Det borde väl locka ut många på en biltur lördag eller söndag.
Aktiviteterna är mestadels i Emmaboda kommun under lördagen och i Lessebo under söndagen.
Det är allt från värdering av glas och glasblåsning till papperskonst i Lessebo.
Jag håller öppet hela helgen!!!!

Igår hade jag besök av ett par av deltagarna från resan och det blev ett par trevliga timmar tillsammans. De hann också med bl a outleten och den fina utställningen av Kjell Engman.

Det går framåt med NALLEMÄSSAN. Idag är det 26 utställare anmälda så det börjar närma sig vad vi hade i Malmö, så nu ska ingen säga att det inte går att anordna en mässa i Kosta. Förresten ska det snart bli
bröllopsmässa på hotellet.......

Nytt är att Åke Franzén, en tecknare från Karlskrona, kommer att delta på mässan. Jag gick in på nätet och såg hans bilder och de är helt underbara! Gör det du också! Han kommer att ställa ut sina bilder men samtidigt sitta och arbeta, så man har möjlighet ta med sin nalle och få den avtecknad. Är det inte härligt så säg???

Ta tid på dig när du kommer på mässan - du har också möjlighet sitta ner och måla en julkula och titta på
andra aktiviteter, ta en fika och träffa bekanta. Dagen går fort och en timme eller två räcker inte långt.

Jag vet inte om jag visat denna bild tidigare - Jan Costantine är en känd inredningsdesigner i London och han har också sin egen nalle, men en enklare variant än Karl Lagerfelts, här är det väskan som visar vad som är
Jan Costantine.

Och hjärtat på bröstet. Är någon intresserad kan jag nog få ta i ett par stycken. Rolig i en samling även om det är en vanlig Fynn från Steiff.


Nu är kunder på intågande -

så jag vill önska er alla en trevlig helg!

Margaretha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se