måndag 5 maj 2014

Äntligen, äntligen, äntligen -
tack och lov för dessa ungdomar som kan datorer.
Nu är Ella hos mig ett par månader och det är hon som löst mitt problem, så jag slipper säga god jul hela sommaren.


Det har hänt en hel del till sist men nu ska jag kunna uppdatera denna sida med jämna mellanrum och hoppas mina läsare vill följa med.

NALLEPENSIONATET (balkongen syns över björnens huvud) står klart, nystädat och med ännu fler nallegrejor på plats. Uthyres per natt. Dock redan bokat 29 maj - 12 juni med besökare från Frankrike och det känns trevligt!

DOCK-och NALLERESAN är nu bokad. Anmälningsavgifterna är betalda och vi vet att nu ska det bli av. I dag är 27 bokade och fler är välkomna. Gå in på hemsidan och läs mer om resan. Vi kommer att besöka alla
kända leverantörer: STEIFF, Teddy Hermann, Hermann Spielwaren, Käthe Kruse, Schildkröt, Zwergnase mfl. 7 - 13 september - fullt upp alla dagar med trevliga medresenärer, många upplevelser, bra hotell, god mat och mycket mer. Och så är det ju Tommy som blir vår chaufför igen :-)

NALLEMÄSSAN blir i år den 26 oktober med klubbträff den 25 okt kl 1700. Mässan drog i fjol - för första gången i Folkets Hus i Kosta - ca 500 besökare och jag har under våren fått så många lovord för mässan och många längtar redan till nästa. Därför BOKA gärna in dig tidigt om du vill ställa ut så att jag
kan planera ännu bättre. I år kommer vi nog att satsa lite på Mumin, hoppas jag.

Just nu planerar jag en NALLEPICNIC i Folkets Hus-parken den 5 juli. Har du några idéer på vad vi kan
göra så hör av dig! Ett sätt att samlas, ha en trevlig dag i förhoppningsvis fint väder (annars får vi vara inne i dansrotundan), prata nallar, umgås och fika. Skulle det vara något????

På fredag i Kosta Folkets Hus: underhållning kl 1900 av Evert Ljusberg. Välkommen dit!!!! Café Sinne och Smak har ganska ofta trevliga och underhållande program för allmänheten. Nu även en hel del barnteater och annat. Vi har också startat en filmklubb och försöker variera filmerna och kombinera med en måltid eller
föredrag som passar temat.

Allt för idag. Mer kommer under veckan.

Margaretha



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se