söndag 15 november 2015

Nytt datum för miniatyrmässa nästa år

Hej alla dock- och nallevänner!

Jag kommer precis från styrelsemöte i Folkets Hus och imorgon kväll ska vi ha byggmöte.
Delar av FH ska byggas om - nytt kök, snyggt och fint i serveringen, ny matta i danshallen mm. Den sista mars ska allt vara klart för invigning.

Så nu har vi satt nytt datum för MINIATYRMÄSSA i Kosta Folkets Hus 2016.
Vi har diskuterat fram och tillbaka, ska vi ha det på en lördag eller en söndag, ska vi välja mars eller april, vår eller höst.
Till slut fastnade vi för att vi ska sätta igång efter ombyggnaden och det ska bli en lördag -
så nu kan ni boka in den 9 APRIL. Tider återkommer vi med.

Börja kolla boende här med en gång! Jag kan rekommendera att ni stannar här minst en natt för här finns mycket att se! Framför allt nu, i juletider, men även sen har vi fina utställningar och annat och så alla glasbruk och ateljéer runt omkring. Jag hjälper gärna till med bokningar av rum eller stuga här i samhället.

Nu händer mycket här. På torsdag tex kan man välja mellan att lyssna på Eric Gadd eller ett föredrag av Maud Olofsson och Gunter Mårder, torsdagen därpå antingen Jan Johansen, vinprovning med Carl-Jan eller föredrag av Jens Spendrup. Varje fredag och lördag serveras hyttsill, ny kommer julborden i hotellet eller outleten, julmarknaden har kommit igång, alla ljusen är tända, och så är det boksigneringar och annat.

Idag hade jag egentligen stängt men kunder från Malmö ringde så jag öppnade en stund. Resten av dagen har jag varit på middag hos vänner från Syrien och sedan var det möte och nu är det kväll. Imorgon måndag: stängt men jag ska sitta med reparationer bla samt påbörja för julskyltningen så om någon rycker i dörren så öppnar jag.

Den 23 kommer det däremot att vara stängt. Då ska jag till tandläkaren - i Malmö. Sen blir det troligtvis öppet de flesta dagarna nu inför julen. Det är mycket folk i Kosta - hotellet har fullbokat massor av nätter och när julborden kommer igång är det många företag och andra grupper som kommer hit.

Är det något speciellt du önskar inför julen - dockor, nallar eller miniatyrer - vänta inte in i det sista att beställa. Lägg beställningen nu och sen kan jag skicka enl önskemål. Mycket som jag har hemma kan jag inte få hem igen och om det finns att få så kanske det inte hinner hem före jul.

Kanske något som lockar? Lenard, en ljuvlig nalle med en mindre nalle i en julstrumpa? Ett rosa lamm nu när det är fårets år enl den kinesiska kalendern? En söt liten Clara i en skattkista? En ny outfit eller kanske bara lite nya gammeldags julservietter.

Det går fort till jul nu..............








Med vänlig hälsning Margaretha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se