söndag 14 januari 2018

Januari 2018

Kära dock och nallevänner!

Vi är nu på väg en bit in på det nya året och jag vill önska er alla en god fortsättning!
Måtte det bli ett gott år för oss alla och världen i sin helhet. Det enda man läser om är ju överfall, mord, skjutningar, krig, sjukdomar och annat elände - låt oss hoppas på ett år med mer positiva nyheter!

Det är skönt att ha en hobby, sen om det är dockor, nallar, dockskåp eller något annat är ju egalt, huvudsaken är att man kan dela sin hobby med andra, sjunka in i sitt samlande och pysslande och ha trevligt och gärna umgås när man kan.

Butiker verkar ju tyvärr vara på utdöende. Nu har Hamley´s stängt, först i Helsingfors och nu senast i fredags i Oslo och på Emporia i Malmö. Det enda skandinaviska Hamley´s som nu finns kvar är det i Industriens Hus i närheten av Tivoli i Köpenhamn. Där förlorade jag en del Steiffkunder, tyvärr, men jag hoppas snart hitta fler säljställen kom kan förse kunderna/samlarna med Steiffs underbara nallar och andra djur i mohair och plysch.
Tänk, som mest var vi 5 i Malmö som sålde Steiff, nu är det bara Harmoni Barn kvar, som har en del för barn och baby.

Jag har börjat jobba med MINIATYRMÄSSAN. Kosta Folkets Hus den 7 april! Hoppas vi ses! Anmäl dig som utställare så snart du kan och känner du fler som har lust att prova på att sälja så berätta om utställningen.
Liksom tidigare kommer vi att ha en inspirationsutställning, ett café med läshörna, utlottning och försäljning. Har redan blivit lovad en liten utställning med 3-D kopiator! Spännande!

Den 26 januari - 8 februari håller butiken STÄNGT! Leksaksmässan i Nurnberg är ju ett måste för mig och så passar jag på att ta lite semester också. Och hitta lite nytt till butiken!

Jag har fått hem en del av Steiffs nyheter - barn och baby kan jag visa redan nu, men ltd ed får jag inte visa förrän efter den 2 februari, då mässan har börjat i Nurnberg. Det är en hel del fina grejor som kommer - bla föll jag för en kanin, underbart söt!

Det är kallt, tycker jag, och besökarna i Kosta har minskat, men det är ju inte så konstigt.
Jag hade nog också hållit mig hemma. Julbelysningen på huset släckte jag ner i går kväll - för nu har ju julen dansats ut och mörkret lägrar sig i samhället. Efter att ha haft miljontals lampor tända i hela samhället så känns det nu både tyst och mörkt och kallt.

Men det går mot ljusare tider!

              Med vänlig hälsning  Margaretha


 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se