onsdag 22 september 2021

Höstdagsjäning - nu går det mot mörkare tider

 Båsta samlarvänner

Hösten är här och innesittande med en härlig hobby när regnet öser ner eller det viner utanför fönstren, visst är det härligt. Tack och lov för årstider. Alla har sin tjusning.

Idag har jag lagt in lite miniatyrer på hemsidan - mest möbler - och imorgon kommer hälften av leveransen från Wendt & Kuhn med underbara änglar. En del nytt och en del påfyllning för snart kommer perioden då många vill utöka sin orkester.

Fick en leverans med miniatyrer från Frankrike, men som jag senast skrev, inte allt. Nu fick jag mer på restlistan än i leveransen. Trist men tack och lov så har jag MASSOR i lager så det är bara att beställa......................

Steiff har redan sålt slut på de flesta av höstens/julens begränsade upplagor och jag har nu slut på både tomten och Dolly. De droppar in efter hand och nu kan jag erbjuda följande:




Som synes, helt olika figurer, men så samlar vi på olika saker. Jag har kunder som samlar på spindlar, fladdermöss, grisar, möss, mullvadar, pandor och annat udda och visst är det roligt. Själv faller jag fortfarande mest för björnar, men ibland så................. 

Nu kan ni hitta Steiff hos Lilla Krabaten i Uppsala - leverans är på väg.  Nu har de flesta som säljer Steiff gjort beställningar eller redan fått leveranser för hösten, så passa på. Det kommer att finnas lager, för inget är tillverkat i Kina och då är det lättare med leveranser.

Vi läser om det i tidningarna varje dag - förseningar, inga varor, byggen som väntar, biltillverkare som väntar på delar. Det blir en enda lång kedja. Kanske man nu börjar tänka på att tillverka lite mer på hemmamarknaden, det vore inte helt fel. Med superhöga frakter så kanske det tom kan löna sig i vissa branscher. 


Lite nya möbler kan jag också visa, som redan ligger eller kommer in på hemsidan idag:










De flesta lite mer exklusiva och mer arbetade och därmed dyrare, men underbara. Det beror på vad man satsar på, för samlare eller för lek, något riktigt fint eller något enklare som inte ska kosta så mycket. Det finns något för alla.

Ha en skön hösthelg!

                                                                                                 Margaretha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se