onsdag 4 maj 2022

Maj, sköna maj.........

Bästa samlarvänner

Mässan har varit och jag måste säga att jag är nöjd - många besökare, ett par hundra, och trots att vi till sista bara blev 8 utställare så hade vi tillsammans ett enormt fint utbud - handgjorda blommor, tavlor, dockor, påskägg, kakelugnar, böcker mm, Kottes byggsatser i möbler, färdiga möbler och allt annat av tillbehör till dockhus som bara tänkas kan, samt byggdetaljer, färdiga hus och byggsatser, nytt och gammalt.
Eftersom fika ingick i entrén så var där också full rulle och det lästes i böcker och tidskrifter och så som extra bonus hade Folkets Hus sin loppis öppen och även där handlades en hel del.
Jo, det blev lyckat! Och det kommer igen! Men först ska vi ha sista Nallemässan i september.
Lite från mässan:

















Och snart är det dags för en mindre mässa i Malmö på Galleri Englesson, Caroli City. Sedan jag hade min sista miniatyrmässa i Malmö har där inte varit någon mässa så nu är det dags igen i dagarna 2. Fri entré eftersom det är ett öppet galleri och det ska gå att parkera i garaget under huset. Vore trevligt att träffas - kom dit och hälsa på om inte annat. Det är inte så ofta jag är i Malmö numera - var där i augusti senast men det är  också enda gången under pandemin.



Inte nytt, men nytt i webshoppen - underbara, mjuka, härliga djur från Steiff, mina favoriter. Det är en hel del nyheter på väg in men de får jag presentera vid ett senare tillfälle.



NYTT ÄR DOCK EN LITEN LEVERANS FRÅN CHARLIE BEARS - gjorde en stor beställning men de levererar ju numera kvartalsvis, så mycket av det jag beställde tillhör tydligen kommande kvartal, så dessa är en del av de nya för året:


Bättre bilder kommer. Helt nyupptagna ur lådan.

Njut av solen så länge den visar sig!

                                                             Margaretha



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se