lördag 26 november 2022

Trevlig 1:a Advent

 Bästa samlarvänner

Vart den här månaden tagit vägen vet jag inte............ Det var ju nyss den 1 nov. Jag har i alla fall haft en skön och avslappnande semester och den kom i rätt tid. Inte mer än 3 heldagar och 2 halvdagar men precis vad jag behövde. Var sååååå trött, men piggnade till när jag kom hem igen.

Nu när det närmar sig jul finns det ju alltid mycket att göra även om jag märker att tiderna är "sämre", men ska ändå inte klaga. Vi har det bra i Sverige.

Leveranser som varit försenade, rejält försenade, har nu börjat trilla in. Sent, kanske, eftersom det är mycket, men då klarar jag mig också länge med det jag har.

Bla har dessa 2 av mina favoritmöbler kommit i lager igen. De är så perfekt gjorda men så är de också från mästersnickarna - i Kina. När det gör något bra och tar betalt för det, då blir det också fint.




Nu har vi i alla fall tagit vissa beslut:

1 MINIATYRMÄSSAN i Kosta Folkets Hus blir den 1 april  och det är inget aprilskämt.

2 STOLKURSEN blir den 11 februari och vi hoppas på väder så att intresserade kan ta sig hit


3 BUTIKEN kommer endast att hålla öppet enl ök i JANUARI. Ni får gärna ringa om ni har vägarna förbi. Beställningar från webshoppen tar jag emot och skickar, men sitter inte i butiken en hel månad då det är lugnt, lugnt, lugnt. Ligger efter med så mycket jag behöver tid att ta igen både det ena och det andra. 

4 JULAFTON och NYÅRSAFTON stängt.

5 Har du lust hänga med till Steiffs Festival sista helgen i juni - hör av dig snarast! Det gäller att boka hotell i tid.

Känner att det är lika bra att komma ut med alla information så fort som möjligt!

Och så som avslutning vill jag önska alla en riktigt TREVLIG 1:a ADVENT!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se