onsdag 26 januari 2022

Lite flitigare i år

 Hej alla samlarvänner

Precis som rubriken säger ska jag försöka var lite flitigare i år med bloggandet. Förra året var ett "jäkla år" men jag börjar faktiskt känna mig piggare och tycker det är roligt igen............. Nu längtar jag efter morgnar med solsken, så mycket lättare att komma upp ur sängen då.

Först och främst vill jag visa Steiffs nyhet - JAMES BOND som björn. Han tillverkas i 1962 ex på hela världen, tillverkad av fin mohair, är 31 cm hög och 5-ledad, samt klädd som herr Bond him-selt. Varför då 1962 ex? Jo, i år firar James Bond 60 år. Därav loggan på fotsulan. Det är precis 60 år sedan den första James Bond-filmen Dr No. Resten vet ni........... Jag gillar nog Sean Connery bäst som James Bond men alla är bra på sitt sätt. Vad jag vet kommer leveranserna att ske i början av sommaren.

Enl vad jag hört finns det många James Bond-samlare och vill man ha honom ska man inte vänta för länge. Jag kan ta emot förbokningar och har redan beställt ett antal, för längre fram kan han mycket väl ta slut, dvs innan han kommer ut i butikerna.



MARGARETHAS DOCKSKÅP fyller också år i år - hela 40 år! Inte illa det heller. Det är inte många av butikerna jag hade kontakt med i början av 80-talet som fortfarande är igång med samma innehavare. Detta ska vi förstås fira på olika sätt under året, bla på mässorna! Hur, det avslöjas efter hand.


Jag ska nu gå ut med min MINIATYRMÄSSA den 9 april. Pandemin borde väl lugnat ner sig tills dess eller vad tror ni? Jag hoppas i alla fall det och börjar redan nu förbereda mig för mässan.

Jag vill också tala om att det blir en MINIATYRMÄSSA i Malmö under Kristi Himmelfärdsdagshelgen, torsdag-söndag, på Galleri Börjesson i Caroli City. Mer info kommer senare. 

Så nu har ni i alla fall 3 trevliga mässor att se fram emot - 2 miniatyrmässor och 1 nallemässa. Är det något speciellt ni vill jag ska ta med så hör av er! 

Dessutom är det ju mässor i Stockholm och i Farum. Det är pandemin som bestämmer över fortfarande men någon gång ska det väl börjar fungera som vanligt igen.

Ha det så gott!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se