söndag 1 oktober 2023

Så är vi inne i Oktober

 Bästa samlarvänner

Jag har nu fått bekräftat att Ralf kommer till Steiffklubbmötet den 21 oktober kl 14.00 - OBS en ny tid enl önskemål. Jag hoppas många kommer.

Vi börjar i Folkets Hus med bildvisning, visning av nya produkter mm och sedan öppnar jag upp butiken så länge ni önskar och samtidigt finns det kaffe med något gott i Nallepensionatet. Det är inte alla som sett pensionatet så det blir roligt kunna visa upp det.

Även du som inte är medlem är välkommen men du måste ringa eller maila att du kommer!

Jag har redan sett vårens nyheter från Steiff och där finns mycket fint som kommer att bli populärt bland samlarna. Julens artiklar börjar komma in och jag hoppas vi kan visa dem alla på träffen. Det är ju en helt annan sak att se och känna än att bara titta i en katalog, eller hur?

Det närmar sig också Halloween, men jag har inte särskilt mycket för högtiden, men jag ska ta lite bilder framöver på nallar i höstens färger - grönt, brunt, orange, höstens färger.

Det är fler nu som visat intresse för en resa, men det blir inte i år. Den mörka årstiden passar sig inte, jag minns hur mörkt det var på en av resorna och vi fick svårt hitta vissa adresser vi skulle besöka. Men om det nu går att få ihop en resa - vad/vilka vill du då besöka? Jag har själv gjort en lista men ni har kanske andra önskemål. De ska ju också passa resvägen så det inte blir att bara sitta i en buss.

Har i veckan lagt in lite nytt i webshoppen och håller på att ändra om lite i butiken just nu. Allt tar tid och så är det alla reparationer. Leta delar, DET tar tid. Källarrummet med alla reservdelar börjar komma i ordning något, men det är mycket sorterande kvar.

Här lite av det som är nytt på hemsidan. Det är i och för sig inte nytt, men det har inte funnits med i min webshop tidigare.












Ni som kommer till klubbträffen kan googla på GLARIKET GLÖDER och se allt som händer i Glasriket under tiden ni är här. En hel del!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se