lördag 12 november 2011

Finland var trevligt!

Så kom bilden på sniskan i alla fall..... Ibland känner man sig "för gammal" och då har det med datorer att göra...... men vad jag vill visa är PIPSA. Pipsa är en Martha-docka och Benita ska nu på Runedagen 2012 - läs mer på min hemsida, framsidan - en auktion på alla sina gamla dockor.
Dockorna är oerhört populära i Finland och Benita har haft åskilliga kurser med Pipsa, Marja och de andra modellerna i olika material, främst papier maché. Så tog hon fram denna form hos Schildkröt på en Pipsa och det blir en härligt fin lekdocka när hon är färdig.

Pipsa finns med två olika kroppar, med den mindre blir hon mer som en docka och med den större mer som en baby. Och så söta kläder på och hon blir en ljuvlig docka!

Jag gick privatkurs :-) för Benita nu i Finland och en kartong med huvuden och delar är på väg och snart startar jag kurser här hemma. En em/kväll - ett upplägg på ca 5 timmar och hem går man med en fin docka. Vill du vara med så skriv en rad!

Finland är ett spännande land med blandningen av svenskt och finskt. Som svensk blir man inte riktigt klok på det, men det är fint på något sätt. Jag var också på en dockmässa i Studenthuset och det var trevligt - träffade kunder och trevliga damer som varit med på min resa. Sålde OK bra och kan tänka mig mässan igen! Jag var också på konsert i nya fina musikhuset och på kyrkogården på Allhelgona med alla tusentals ljus som lyste upp den mörka kvällen.

Ska du till Finland så har jag tips på butiker och muséer att besöka.

Annan ny info: Nallemässan i England den 12 nov är inställd pga omständigheter som mässledningen inte kunnat påverka, men de hoppas kunna återkomma med ny mässa.

Mer info kommer inom kort........ det närmar sig lördagskväll och dags att gå hem.

Trevlig helg!
Margaretha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se