torsdag 3 november 2011

3 mässor på 3 veckor



Det är lite mycket, känner man så här inför sista mässan på 3 veckor. Först var det Nallemässan med Massor av förberedelser, intensivt under dagen och sen det trista med att behöva packa upp och ställa tillbaka, men det är ju ett måste. Så packade jag åter, men denna gång bara en resväska och inte ett helt bilsläp, och så bar det förra helgen av till vår vackra huvudstad Stockholm. Stockholm är alltid trevligt och en underbar stad alla årstider, och där kan man alltid kombinera jobb med nöjen. Miniatyrmässa på Gerdaskolan under söndagen och där verkade också vara rekord på utställare, precis som på Nallemässan. En mässa med enbart miniatyrer. Träffade massor av känningar, kunder och glada kvinnor som varit med på mina resor. Och frågade om kommande resa! Jag är full av förtröstan om att det ska bli en resa under 2012 för nu är det så många som pratar om det. Är ni i Stockholm - gå gärna till NK Leksaker, de har nu fullt av Steiff i sina hyllor och mer kommer inför julen. Dessvärre är det nog stängningsdags nu för Cottonville som hade total utförsäljning på allting. Synd, det kunde ha blivit en sån fantastisk butik.....






Nu bär det iväg igen. Reser till Finland och Dockmässa på söndag. Jag har varit på den förut men det var många år sedan. Är nog som tidigare den finska dockföreningen som håller i den. Har med mina 30 kilo över som flygbolaget tillåter inkl handbagage. Men lite kläder måste jag ju också packa ner, men det blev minimalt.






Ska också besöka en del av mina Steiffkunder i Helsinki, någon butik har jag sett förut men några blir helt nya för min, som tex Isonkahrun Kauppa, som tydligen är en liten butik med mängder av mjuka djur. Spännande.... skriver mer om det sen.


Visste ni förresten att Angela Merkel överlämnat en Steiffbjörn från babysortimentet till Sarkozy nu när han blivit pappa igen??? En bild som florerat i pressen över hela världen. Ska se om jag kan få med den nästa gång :-)


Önskar er en skön hösthelg!


Mvh

Margaretha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se