torsdag 29 mars 2012

Ingen Stockholmsresa



Det blev ingen Stockholmsmässa för mig och därmed inte heller någon miniatyrmässa i Stockholm - dessvärre. Jag missade mina möten mm. Var i butiken och packade i arla morgonstund, kom till stationen 7.15 och tåget skulle gå 8.05. Kl 7.30 blev vi ombedda att sätta oss på tåget - ett iskallt tåg - för att få ytterligare info - en olycka vid Arlöv. Jag satt där i 3,5 timmar och då beslöt jag mig för att bryta och återvända hem. Jag hade valt snigeltåget - billigt och långsamt - men var införstådd med det så klart. Men när man inte visste när det skulle lämna Malmö och sen trafikstockningar efter Arlöv så skulle jag ha kommit till Stockholm

framåt natten - och då hade jag redan missat fredagens möten. Så kan det gå......


Nu blir det att boka nya möten istället. Och så ska jag upp till Stockholm i slutet av April i alla fall, det vet jag säkert.


Det kommer in lite nytt, men sparsamt. Idag kom en liten restleverans från Bodo Hennig med lampor och möbler, Hermann Spielwaren är på G med leverans och likaså nya dockor från Sonja Hartmann/Heart & Soul. Lägger in något här och resten läggs in på hemsidan.


Nallen ovan är en Teddy Hermann. Medlemsavgiften till Hermann-klubben har ökat 20:- till 450:- och Käthe Kruse till 400:- från 350:-, men så får man också fina små gåvor i medlemsavgiften.


Nästa vecka får jag nya praktikanter och det ser jag fram emot. Då kan vi få undan rejält här så att vi kommer fram igen efter vattenläckaget i miniatyrrummet. Vi behöver göra iordning skåp

till sommarens utställning av dockhus och miniatyrer på Johanna-muséet. Glöm inte notera

att det blir miniatyrmässa där den 30 september iår och därmed anordnar jag ingen här i Malmö.


Vidare kan jag nog nu säga till 100% att resan blir av till hösten. 23 redan anmälda. Kommer du med också????


Ha en bra dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se