måndag 25 november 2013

Första advent närmar sig


Nu går det med raska steg mot jul. Härliga 1:a advent närmar sig - härliga! med levande ljus i adventsstaken och alla stakar och stjärnor i alla fönster.Vi behöver ljuset!

Första kvällen det är riktigt kallt här i Kosta - det var frost på marken redan vid 16-tiden, men annars har solen skinit hela dagen.

Jag var ett snabbt ryck i Köpenhamn - jobb - Hamley. Solen sken, de flesta hade julskyltat och jag hann även snabbt passera en liten julmarknad. Ingen tid för shopping - endast ett bröd.


Det var jul i butikerna men på torget ovanför Magasin var det som alltid "vår" med alla underbara buketter. Hur kan blommorna vara så mycket billigare i Köpenhamn än i Malmö????

Vi har julmarknad varje helg nu här i Kosta och jag har jobbat där några timmar varje dag. I övrigt är butiken öppen så VÄLKOMMEN HIT!!! Butiken börjar bli lite julig och jag har ju redan visat upp min fina skyltning! Är det något du söker för julen så hör av dig snarast - ju närmare jul desto svårare hinna få hem det du vill ha.

Redan nu är jag på gång att planera resan nästa år - nu är det klart med Tommy att han kör och det blir
i september - början av månaden. Vill du ha mer info och inte deltagit i någon resa tidigare, maila mig så får du fortlöpande information.

Planerar också för ett arrangemang i juli, ett annat i augusti, resan i september och nallemässan i oktober. Det måste börjas i tid.

ÖNSKAR EN TREVLIG ADVENT!   Och glöm inte släcka ljusen!

Margaretha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se