onsdag 12 augusti 2015

Sommaren har kommit! Och dags att tänka på höst och vinter..............

Bästa dock-och nallevänner!

Så kom sommaren till sist, i a f här i Kosta. Det har varit riktigt varmt här ett par dagar nu, tycker i alla fall jag. Men en av mina vänners döttrar var här och hon kommer från Syrien - hon berättade att hon fryser. Det är så kallt i Sverige. Det beror ju helt enkelt på vad man är van vid, så det är tur att ingen kan bestämma över vädret.

Jag har nu fått erbjudande för hotellboende både av KOSTA ART GLASS HOTELL och
KOSTA HOTELL & STUGBY så om du har tänkt dig hit till nallemässan, så hör av dig.
Jag har satsat på övernattning med frukost och när det gäller övriga måltider får man ordna det själv, äta på hotellet, vår utmärkta Pizzeria, Brukscaféet eller outleten eller helt enkelt köpa något på COOP och ordna det själv. Allt beror ju på egna önskemål och var man valt att bosätta sig under nallehelgen.

Jag har redan bokat in 9 nätter på hotellet åt gäster från Norge, Danmark och Sverige och fler lär det bli.

Har du några idéer för Nallemässan så hör av dig. Jag är idel öra!!! Det som är klart är utlottning, barnpyssel, fiskdamm, servering, och nästan klart är någon musikunderhållning och sagoläsning. Behöver någon nallekonstnär, inte klart ännu, demonstrationer funderar jag över osv. Jag har en del idéer men det är svårt att hinna med allt.

Idag har jag haft kunder nästan hela dagen. De sista gick 19.30 och då blir det att sitta och jobba en del på kvällen, som nu. Jag lovade lägga in en del nytt i webshoppen och det har jag gjort, totalt 9 Steiff och 1 miniatyr.

Klubbtidningarna med kataloger från Steiff är nu på väg ut till alla medlemmar. Du som inte är medlem är välkommen gå med. Det kostar 500:- för ett helt år men då får du också en liten nalle som är värd mer än så, samt 4 klubbtidningar/år, klistermärken och annat samt inbjudan till vår klubbträff den 24 oktober.

Vad händer då härnäst i Kosta? I september får vi hit 100 av världen astronauter, som ska bo på glashotellet en natt och se lite av glasriket. Jag planerar nu en skylt med en nalle-astronaut. Jag har nallen men söker en plastbubbla som han kan ha över huvudet? Vet du möjligen var man kan hitta något sådant?

Och till sist ett par bilder från Steiffs höstkollektion:


God natt - för det går mot natt nu och det är tid släcka ner på kontoret.

                                                                                  Margaretha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se