tisdag 6 oktober 2015

Vinter i luften

Hej alla dock- och nallevänner

Det är kväll och det är kallt - det känns som en begynnande vinter. Stjärnklart och lite isigt.
Kom precis hem efter en filmkväll i Folkets Hus. Vi har ganska ofta bio i FH och dessutom en filmklubb då vi ser någon bra film 10 gånger/år till ett billigt pris. Även de senaste filmerna får vi hit till vårt lilla samhälle och i det fallet saknar vi ingenting.

Det närmar sig mässan. Idag fick jag hem leverans från HANSA, som tillverkar sina mjukdjur på Filippinerna. De ser lite annorlunda ut mot alla andra djur jag har och det tycker jag är positivt. Ska fota dem nu i veckan. Hade redan innan en beställning på 100 kycklingar och de är verkligen söta. Har 20 till som jag kan sälja. Hansa tillverkar inga "vanliga" nallar, det är mer riktiga djur.

Fick också hem ett par av höstens nyheter från Steiff som visas här och nu.

Har skickat ut en enkät om kommande Dock- och Nalleresa - 2016. Ett par svar har jag fått in men det verkar som de flesta är nöjda med hur det har varit hela tiden. Inga önskemål har framkommit. Det är mest svar på om man vill följa med igen - eller inte. Ett par nya ansikten har anmält sig och det är trevligt tycker jag. Det gäller ju att passa på medan det finns något att se. Det har jag i och för sig sagt hela tiden, men det ligger mer och mer sanning i det.

Nallemässan har nu lika många utställare som i fjol, varav en del nya. Fick en förfrågan idag från en ny chokladtillverkare som även gör choklad i nalleformar. Om hon kommer med vet jag inte ännu, men visst vore det trevligt!

Har bokat in över 25 hotellnätter för besökare till nallemässan - redan - och det är ju positivt för alla. Det är entusiasterna som kommer hit!

Om ni inte vet vad nr 3 är för djur så är det en wombat!!! Inte det vanligaste precis.
Hunden Timmy är jättesöt, eller vad tycker ni? Allt finns redan i webshopen.




God natt!                                                                 Hälsningar Margaretha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se