söndag 10 januari 2016

Förkylningstider - helt fel i tiden

Kära dock- och nallevänner

Man kan ju inte råda över när en förkylning ska slå till, så det är bara att acceptera, men jobbigt är det när näsan är täppt, ögonen rinner och huvudet känns dubbelt så stort.
Just nu är en tid på året då man ska bli klar med allt från föregående år (bokföring mm), plocka ner julskyltning, skylta nytt, planera Nurnberg och annat som ska hända under året samtidigt som kunderna vaknar upp och har många frågor om reparationer och annat. Då känns det som jag kryper bara ner i sängen och gömmer mig under täcket och glömmer världen ovanför. Det gjorde jag också fram till 1600, men då kände jag att något måste bli gjort innan jag går i ide igen.

Det är lite trevligt att kunna berätta att nu under ett par dagar har det kommit många förfrågningar ang kommande miniatyrmässa den 9 april och även en ett par bokningar.
Tiden har jag nu satt till 11-16.00 och det blir i Folkets Hus här i Kosta... förstås.
Alla fördelar: massor av boende, massor av parkeringsplatser och inga parkeringsavgifter.
Redan nu i veckan räknar jag med att kunna skicka ut inbjudan.

Du som inte ställer ut - kanske har du något fint tittskåp eller hus som du vill ställa ut för att ge inspiration till andra som är intresserade av en ny rolig hobby????? Hör av dig!

Nedan en mininalle, ca 6 cm, från Teddy Hermann. På mässan kommer att finnas MASSOR av mininallar från ett par cm och uppåt och i olika material. När jag anordnar någonting så finns alltid nallarna med på ett hörn.

 
Snart får ni också info om det blir en ny nallekurs under våren med Gitte från Danmark som kursledare. Vi tar emot 10 deltagare och det blir ingen konst att hitta intresserade. Har redan fått mail från flera som inte var med på förra kursen. Så trevligt vi hade!!! Från fredag kväll till söndag lunch/em. Det blir i så fall samma upplägg i år.
 


Ovan möss från Kösen. Jag reser till leksaksmässan i Nurnberg i slutet av månaden. Jobbar för Steiff två dagar från kl 1500 till 2200 och övriga dagar finns jag mesta tiden på mässan. En stor mässa är vad det är med över 3500 utställare. Jag tror att idag finns det 16 hallar och jag går väl igenom de flesta, men mitt intresse finns i ca 6 av alla hallarna, där det finns sådant som intresserar mig mest. Sen får man ju lite tips och så kan en ny utställare har blivit placerad i en annan hall, så det gäller att se sig omkring och prata med utställarna, som ofta har ganska bra koll.

Är det något du söker som jag ska titta efter? Jag kommer att på mässan börja boka in oss för resan i september (bara vi blir minst 30 deltagare) och jag har en del nya uppslag, får se om de nappar på att ta emot oss. Mer info om detta kommer i februari då också alla papper om resan kommer att sändas ut.

Nu finns önskemål om en annan resa, men eftersom det i så fall skulle vara i maj månad så får det bli en projekt till nästa år. Vi får se hur det går med det!

Nu öppet som vanlig fram till 20 januari: tisd-fredag 11-18.00, lördag 11-1600 eller enl ök.

Ha det så bra!
Margaretha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se