lördag 23 januari 2016

Nurnberg nästa

Kära dock- och nallevänner

Varför är det alltid så att när man ska iväg så hopar sig allting? Eller är det kanske så att det är först då man tänker på det? Det kanske alltid är lika mycket men då finns tiden och man reagerar inte för det.

Imorgon reser jag ner till Malmö och på måndag flyger jag ner till Nurnberg och där bor jag hos min väninna Mary. Mary bor mitt inne i Nürnbergs gamla stan och bättre kan man inte bo. Nära till allt! Hon har också sin glasateljé i samma hus som hon bor i. Hon är duktig! Och nu undervisar hon också i glaskonst på en skola i Nurnberg, dock inte glasblåsning, så som jag är van vid att se glas här i Kosta. Jag är hemma igen den 2 eller 3 eller 4/2. Det beror lite på.............

Leksaksmässan börjar på onsdag, världens största leksaksmässa med nästan 3000 utställare. Jag har skrivit om det förut. Det är mäktigt! Men inte hinner jag se allt och inte vill jag se allt. Vissa hallar har jag inget som helst intresse av - där finns de stora som inte ens skulle öppna upp för mig, såsom Mattel, Lego osv, eller hallen med alla asiater som bara säljer per container.

Steiff är inte heller iår med på mässan, tyvärr, utan har sitt eget event i hyrd lokal i stan med inbjudna kunder. Jag ser fram emot att träffa en del i a f men nog skulle det varit många fler om vi deltagit i mässan. Två dagar har vi "mottagning" - onsdag och torsdag kl 15-22. Och där presenteras alla nyheter för 2016!

NALLEKURS
Jag har skrivit om det tidigare, tror jag, men nu blir det iaf en kurs i Mors Dags-helgen. Gitte har lovat komma ännu en gång och dela med sig av sin kunskap. Förra gången hade vi bara så trevligt och alla nallarna blev små underverk. Nu igen alltså - den 27-29 maj.
Max antal deltagare 10 och kursen är så gott som fullbokad redan.

MINIATYRMÄSSAN
Det har varit en fin respons på FB och mailen. Alla tycker det är en bra idé med en miniatyrmässa i Kosta så nu gäller det bara att vi får utställare också. Tipsa alla du kan om denna mässa!!!

Idag vaknade jag och såg mig själv...... Helt reportage i Smålandspostens lördagsbilaga.
Jag visste det skulle bli 2 helsidor, men inte att det skulle pryda förstasidan och även
en jättebild på bilagans framsida. Ganska typiskt att jag då precis ska resa bort och hålla butiken stängd, men de som är intresserade kommer väl förhoppningsvis tillbaka.
Har fått flera trevliga mail och sms, även från okända.

Vi hörs efter mässan - då vet jag vad som händer i "vår värld".
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se