lördag 13 februari 2016

Det snöar igen här i Kosta

Hejsan alla dock- och nallevänner

Nu är det vinter igen, det har snöat sedan tidiga morgonen och det är alldeles vitt utanför butiken. Jag som planerar för vår, sommar och höst nu och längtar efter solens varma strålar. Det känns som om jag alltid fryser.............

Det känns som om det mest är klart inför MINIATYRMÄSSAN den 9 april. Vi är 8 utställare klara idag och det är en några som ställer ut för första gången och det är kul. Min målsättning denna första gång är 10 utställare och fler är bara bonus. Man måste ju börja någonstans och sedan får det växa. En låg hyra innebär att fler borde anmäla sig och ta det som en liten semestertripp samtidigt. Jag tror att vi kommer att få en fin och trevlig mässa i vårt då nyrenoverade Folkets Hus.
 
Min väninna Mary Sych från Nurnberg kommer hit en vecka under påsken och det ser jag fram emot. Mary är glas-konstnär och tillverkar bla  smycken. Hon gör sina egna pärlor av glas så det är inget halvfabrikat. Hon har deltagit i många utställningar i Tyskland och även i andra länder och gör skulpturer och annat av glas. Superduktig, tycker jag.
 
Vi kom på att eftersom hon ändå kommer hit så kan hon hålla en smyckekurs. Jag har massor av pärlor och annat, en hel plastbag full, och hon har allt det som behövs av kedjor, lås, tråd mm för att göra det proffsigt. Så det blir en kurs. Man kan också ta med sina egna trasiga smycken och göra något nytt av dessa eller kombinera med det vi har med. Och man hinner med mer än ett under dagen. Själv koncentrerar jag mig nog på örhängen för det använder jag alltid. Välkommen du också!
 
Igår fick jag hem ny leverans från Teddy Hermann. Bla fick jag de sötaste av nallar, små nalleflickor med hårband och ögonfransar. Ljuvliga små mohairnallar! När jag såg dem i Nurnberg bara föll jag........... måste ha!
 
Och samtidigt pratade jag med dem om resan. Visst är vi välkomna. Vi är välkomna till alla och nu när jag pratat med tidigare resernärer har jag kommit fram till att jag vågar inte ändra resan alltför mycket - Käthe Kruse och Steiff bör ingå, även om den "svängen" tar 2 dagar i anspråk. Ändå vill jag ha med något nytt och jag räknar med att ha programmet klart på måndag. Sen skickas det ut till ALLA som visat intresse för resan! Blir vi 30 så blir den av!
 
Imorgon är det ALLA HJÄRTANS DAG! Passa på att berätta vem du tycker om genom att ge en blomma, skicka ett kort eller ring ett samtal. Det är mest bedrövelser, krig och elände på nyheterna så en dag som denna skulle behövas lite oftare, så att vi inte glömmer. Jag har alltid tyckt att man borde avsluta varje nyhetssändning med en GLAD nyhet!
 
Önskar er alla en HJÄRTLIG alla HJÄRTANS dag!
 
Trevlig helg!                                                               Margaretha
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se