onsdag 10 maj 2017

Det var längesen nu......

Hej alla dock-och nallevänner och miniatyrister förstås

Det var länge sedan nu. Tiden räcker inte till för allt jag måste göra. Men
FÖRST OCH FRÄMST ett varmt TACK till alla er som deltog i och som besökte
MINIATYRMÄSSAN i Kosta Folkets Hus i april.

Tyvärr färre besökare trots lika mycket marknadsföring, men det en varm skön solig dag
och det hemska attentatet i Stockholm hände samma morgon. Inte konstigt kanske att det blev ganska lugnt på mässan.

Men många kom ändå - från Norrköping, Ronneby, Falkenberg och en massa andra ställen. Dock inte så många från Kosta med omnejd. Och alla sade samma sak - det blir väl en mässa nästa år igen, så roligt det har varit. Det är ju det som inspirerar en till att fortsätta trots jobbet det innebär. Så visst, det blir en ny mässa 2018!

Jag hörde det senast idag, en gammal kund som kom in - "jag har inte hört av dig på länge, du är väl inte dålig - blir det inga fler resor eller kurser, vad är på gång?........

Resor ja, inte lätt att få ihop en hel grupp för en vecka. Sist blev det ju bara 17 anmälda.
Nya regler innebär också 2 chaufförer till bussen eftersom vi reser långt, ända ner till Bayern, så jag tänker - kanske flyga ner och hyra buss i Tyskland istället? Vad säger ni om det? Och alla inköp, de kan ju skickas samlat till mig istället. Jag ska klura på detta.

Teddy Hermann har vi ju besökt många gånger och till dem är det inte så långt. De jobbar på som förut, medan andra tyvärr, som jag meddelat tidigare, har minskat sin verksamhet.
Som ni ser ovan fick jag äran att vara med på en halvsida i Teddy Hermanns klubbtidning nu senast. Det är 7 år sedan sist. Så visst - åren går.....

Våren gör trevande försök. Igår hade vi alla slags väder här, idag har solen skinit men det har varit kallt, men i stugvärmen ser det ut som varm härlig solig dag. I och med våren kommer turisterna och det har varit ett par bra och trevliga dagar nu men i och med det så
hinner jag inte med mycket annat.

Jag vet att kunder väntar på sina dockor och nallar, men det största problemet är att hitta reservdelar. Det minskar i antal och mycket har blivit oändligt skört. Man tittar på det och det
spricker, nästan i a f.

I helgen ska jag ha lite ledigt - Elvis in Malmo, inte han själv förstås, men en symfoniorkester och hans fd hustru Priscilla ska visst också närvara. Sen blir det nog inte mer semester före höstens mörker börjar lägga sig. Om jag inte kommer iväg ett par dagar på Steiff Summer i Giengen, men det har ju med arbetet att göra det också.

Nästa evenemang här i Kosta är 25-27 maj  med Jazz och Swingfestival och sedan den 6 juni firas inte bara Nationaldagen utan också att Kosta fyller 275 år - med kungligt besök och många aktiviteter. VÄLKOMNA HIT!

Vill du ut på en resa bland dockor och nallar och kanske lite miniatyrer??? Hör av dig!

Kram
Margaretha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se