torsdag 25 maj 2017

Nu är det äntligen bestämt..........

Bästa dock- nalle och miniatyrvänner!

Vad är det nu som är bestämt? Jag har velat hit och dit, ska jag, ska jag inte........ Det kom ju inte så många ifjol, färre för varje år, men ändå..........

DET BLIR NALLE PICKNICK i år igen - valt datum är den 23 juli och vi håller på kl 14-1700.
I Parken bakom Folkets Hus, där det finns en fin gräsyta och något man kan kalla scen. Och om vi har otur och det blir regn, ja då kan vi flytta in i FH.

 
 
 
Det skulle vara så roligt om det kom många - och att det är fint väder ännu en gång (vi har haft tur varje gång). Det är gratis att delta men helst ska man ta med sin favoritnalle eller gosedjur, filt och picknick. Och har man ingen picknick med, så säljer vi fika.
 
Det blir musik och nallesånger, gärna allsång, nallesaga och lekar, tipspromenad med nallejakt, fiskdamm, kanske ansiktsmålning, utlottning, nallens historia och lite utställda nallar /nyheter.
 
De flesta kommer utifrån, så man kan undra vart Kosta-borna tagit vägen varje gång???
 
NALLEMÄSSA den 22 oktober - notera det redan nu.
 
Än en gång ska jag åka ner till STEIFF SUMMER I GIENGEN - helgen efter midsommar. Vara med och fira Steiffklubbens 25-årsjubileum, se nyheterna för hösten och bara njuta av allt fint som finns på plats, utställare från hela världen med specialupplagor av Steiffnallar. Tex i USA, England och Japan kommer med väldigt speciella nallar och där är nästan enda platsen man kan köpa "allt". Sen finns ju förstås mycket på nätet men det är annorlunda när man kan se och känna.
 
Idag är det torsdag och helgdag och jag har bara haft butiken öppen lite på em. Dagen började med besök på Broakulla Marknad, en hel del knallar, musik av Johansfors Musikkår, ankrace i ån, fika och annat smått och gott. En lagom stor marknad och i strålande sol och lagom värme var det en fin start på dagen.
 
Fredag - butiken håller stängt fm. Jag har fått upp en ny hylla som ska fyllas :-) och så håller jag på att skylta om stora fönstret - med DOCKSKÅP. Allt tar tid men i helgen ska det nog blir färdigt. Jazzfestivalen i Kosta började idag, men jag har inte haft möjlighet höra något, men på lördag har vi Ballroom band och Everts Kvintett på FH och då blir det jobb hela kvällen, från 20-2400, men det är bara trevligt.
 
Önskar alla en trevlig helg!

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se