tisdag 3 oktober 2017

Hur hinner de med?

Hej alla dock-och nalle-och miniatyrvänner!

Det har jag funderat över många gånger - alla som skriver i bloggar och Facebook, instagram, Twitter och jag vet inte allt - hur hinner de med???

Till en viss del är det väl att jag inte har det på min måste-lista, men jag borde i alla fall
uppdatera bloggen och Facebook lite bättre. Känner mig skyldig! Men det är ju så mycket hela tiden.

Butiken ska vara öppen, men nu från oktober håller jag stängt alla söndagar och måndagar om ingen bokar tid eller står utanför dörren när jag kommer förbi för då öppnar jag förstås om hen vill. Känner ju också att jag behöver lite ledighet. Det tar på krafterna att jobba ALLA dagar under hela sommaren (nästan). Mycket folk hela tiden! Sen ska det ju också vara städat och rent i butiken, telefonen ringer, massor av mail under dagen, beställningar som ska iväg, trädgården ska skötas och så tar jag emot reparationer, som jag måste jobba med nu i vinter, men det stora problemet är reservdelar. Har DU lösa delar så är jag intresserad av det mesta!!! Nu är det också förberedelser inför NALLEMÄSSAN den 22 oktober i Kosta FH.

Jag kan villigt erkänna att det blir tuffare och tuffare att anordna en mässa. Det säljs så mycket på nätet idag och i grupper där man säljer till varandra. Någonstans måste de ju i alla fall få tag i det det säljer, men det är väl också på nätet.

Jag har i a f fått ihop ett 20-tal utställare med en bra blandning - nallar i alla former förstås, men också BJD dockor, handdockor, smycken, hantverk, konst, miniatyrer, presentartiklar, dockkläder, kuriosa, sybehör, nallematerial, kort, klippdockor, barnkläder mm. 
Sen blir det sång och musik, nallesaga, utlottning, fiskedamm, ansiktsmålning,Steiffutställning mm. Vi samlar som vanligt in leksaker till barn som inte har så mycket själva att leka med!

Hoppas nu att alla som är medlemmar i Steiffklubben fått inbjudan till klubbträff. Vi får klara den själva iår eftersom Ralf är i San Fransisco när vi har träff. Han är ofta med som översättare och hjälpreda när Steiffs personal åker jorden runt och håller kurser i att göra sin egen Steiffnalle. Men vi ska väl klara oss. Som vanligt bjuder jag på lite mat och dryck, kaffe och kaka, en utlottning mm.

Esraa, en flicka från Syrien, 15 år, som också hjälper till på Nallemässan, har en egen utställtning av mangateckningar i Caféet, där vi givetvis serverar kaffe och bullar, korv med bröd och kanske t o m våfflor......... vi får se.

I veckan kommer en jätteleverans (i a f i mina mått mätt) från Charlie Bears. Den största jag fått in i a f. Blir spännande att plocka upp och se i verkligheten. En leverans från Teddy Hermann är också på väg in, med många minaityrer men inte så många mohair, däremot alla andra sorters djur, varav en del nya för hösten.

Hoppas få se dig på Nallemässan. Då visas också lite nya nallar,kaniner och katterfrån Budi Basa i Ryssland och en hel del annat. Här lite exempel.





Tycker ni jag ska ta med lite dockor också??????????????????????

                                                   Ha det bra!           Med vänlig hälsning
                                                                                         Margaretha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se