onsdag 24 februari 2021

Våren på väg

 Bästa samlarvänner!

Nu längtar vi väl alla efter vår och sommar. Här i de mörka Smålandsskogarna har solen börjat visa sig om dagarna och känslan är helt underbar. Jag längtar ut! Men vi måste fortsätta vara försiktigt, det är ju inte precis som om viruset har lugnat ner sig, utan tvärtom på vissa platser. Måtte det snart ta slut.

Det är tyst i butiken, men jag ska ändå inte klaga. Jag har att göra och jag klarar mig igenom det här, vilket jag inte gjort om jag varit kvar i Malmö. Tyvärr hör man nu om butiker som stänger och det senaste trista beskedet var att alla Krabats butiker kommer att stänga, i Stockholm, Uppsala och Göteborg, men de ska fortsätta med webshoppen och som grossister. Orsaken är tydligen en dålig julförsäljning. En annan butik som är stor på tåg/järnvägar och har massor av Märklin kommer också att slå igen, redan nu under våren, också en av mina Steiffkunder. Så trist, så trist.......

Jag har ju fått hem leveranser från England och Frankrike med miniatyrer, men bara hälften av vad jag beställt. Dessutom har ett dockhus från England försvunnit på vägen, hoppas bara att PostNord hittar fram det snart. Det har gått 3 veckor nu............... Det är dock inte detta som försvunnit utan ett större. Det ni ser här har jag som byggsats i butiken redan nu.




Har fått hem Sköldpaddsfabrikens nya katalog. Inte en nalle i sikte nu längre, och jag upptäckte också att flera storlekar och sköldpaddsdockorna har utgått samt en del tillbehör.

Det har inte kommit så många kataloger. Steiffs har skickats från Tyskland men inte nått oss ännu. Vet inte heller när andra dyker upp, jag bara väntar .................



Som ni säkert förstått - det blir ingen miniatyrmässa i april. Och troligen ingen Nallemässa i höst. Vore hemskt om någon smittades på mina mässor, det vill jag inte veta av. Men så fort det blir en chans så skickar jag ut info.

Under tiden försöker jag fylla på min webshop och jag håller butiken öppen nästan som vanligt. Dock med vissa reservationer att jag har annat jag måste göra, men då är det bara att ringa för oftast finns jag i närheten. Hotellet här i Kosta har fortfarande en hel del gäster och nu under sportlovet har det rört sig lite i samhället. 

Idag fick jag hem så söta KANINER av filt från Steiff. En underbar påskpresent, eller som eget påskpynt.


Steiff har nu en serie som kallas Teddies for Tomorrow. Här använder man inte som tidigare mohair och alpacka. Nu kommer nya framtagna material som det säkert kommer att finnas mycket av i framtiden - hampa, papper, linne, bambu och återanvända petflaskor. Jo det är faktiskt möjligt. 


Här kommer lite fler bilder på nyheter - i Beatrix Potter-serien kommer tex räven och grävlingen, Visst är de förtjusande.




Men vill man HA så gäller det att beställa i tid.

Ha det så gott önskar Margaretha



2 kommentarer:

  1. behöver du ett lån? Skicka ett mejl till remy.credit111@gmail.com
    Hej hur mår du idag ?? Behöver du ett brådskande lån nu de närmaste 6 - 12 timmarna nu utan stress eller dröjsmål REMY. CREDIT är här för att lösa alla dina problem idag. Vi utfärdar lån med 2% ränta, med en snabb tjänst erbjuder vi alla typer av lån, skicka ett mejl nu för dina brådskande lån
    Skicka oss ett e-postmeddelande, vi har ett lån till dig via e-post nu {remy.credit111@gmail.com} whatsapp: +46769618757
    vi har ett lån till dig ..

    SvaraRadera
  2. Jag skulle uppskatta om Karin Sabine ville låna mig ett lån på 9 000,00 €. om du behöver ett brådskande lån undvik att bli lurad av falska långivare och ansök via ett äkta låneföretag via e-post sabinhelps@gmail.com whatsapp +79017095743

    SvaraRadera

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se