fredag 2 juli 2021

Sommar och sol och semester för många

 Bästa samlarvänner!

Nu blev det som vanligt för långt mellan inläggen, men det går i ett och det är svårt att hinna med allt. Nässelfeber och rosfeber och hosta har ställt till det längs vägen, men nu börjar det kännas bättre.

Sommaren är som sagt här och det har varit enormt varmt, men igår kom regnet. Idag har det varit mestadels uppehåll men Lufsen får hålla sig inomhus. 

Turisterna har börjat dyka upp men det är lugnt i handeln. Man undrar hur sommaren kommer att bli. T o m uppe vid Outleten, som är stor och ganska så välsorterad, är det fortfarande bara till viss del fyllda parkeringar. Vi riktigt längtar efter en turistinvasion nu........................

Det är också lugnt hos leverantörerna. Många har slut på mycket. Det kommer färre nyheter. Jag känner av det bla då det gäller miniatyrer. Precis som förra gången så blev det ett helt A4 med restorder när jag nu beställde från Frankrike. Men man kan se det på flera sätt, kanske är det sunt att köphysterin minskat och att folk fått lugna ner sig lite men det är tufft för handeln. Jag säger bara det - tur att jag inte är kvar i Malmö.

Steiff kommer nu med begränsade upplagorna för hösten - det blir ett nytt miniset med Nalle Puh, Tiger, Ior och Nasse, en större Nalle Puh av papper, en nalle i en ny Rockserie med Queens logga, en underbar speldosenalle med skägg, nalle på skridskor mm. Det kommer bilder.

Ska ni åt det här hållet under sommaren så meddela gärna när du kommer - jag kan öppna både kvällar och helger om jag är hemma. Vanligtvis har jag ju butiken öppen tisd - fred 11-1800 och lörd 

Jag har lagt in lite nytt på Hemsidan, om ni är intresserade - se bilder:


Överst Finn från Teddy Hermann och sedan Beatrice. Klassiska nallar men härliga kläder som gör dem speciella.
Vet ni vad detta är? Det är en Quokka eller en mindre typ av vallaby från Australien. Den utmärker sig genom att den ser ut som om den alltid går kring med ett leende.
Och detta är Mr Tod från Beatrix Potters serie om Peter Rabbit och alla hans djurvänner. Fantastiskt välgjord och fin och i begränsad upplaga.

En hjort och ett hjorthuvud - endast för dekoration, alltså inga leksaker, och försedda med knappar av Swarovskikristaller. 
Vilket barn skulle inte älska en häst som denna???


Nu har jag de flesta djur jag kan komma på här i butiken, en quokka var något helt nytt och från Teddy Hermann har jag wombat. Inte precis de vanligaste man tänker på, eller hur?

Hoppas ni alla har en skön sommar!

                 Hälsningar Margaretha

2 kommentarer:

  1. VI HAR ETT LÅN TILL DIG ANSÖK OM ETT IDAG OCH VAR GLADA VI ÄR HELA FÖR DIG FR ALLA LÅNTYPER kontakta oss via e-post: remy.credit111@gmail.com
    Hej Behöver du ett snabbt lång- eller korttidslån med en relativt låg ränta så låg som 2%? Vi erbjuder företagslån, personliga lån, bostadslån, autolån, studielån, skuldkonsolideringslån etc. oavsett din kreditvärdighet.
    Personliga lån (säkra och osäkra)
    Företagslån (säkra och osäkra)
    Konsolideringslån och många fler.
    Kontakta oss för mer information om låneerbjudande så löser vi ditt ekonomiska problem du har ditt lån inom 6 -12 timmar. kontakta oss via e-post: remy.credit111@gmail.com
    Vi har ett lån till dig

    SvaraRadera
  2. JAG FICK JUST ETT LÅN TILL JUL

    Jag har sett flera kommentarer från personer som redan hade fått ett lån från LAPO M-F så jag bestämde mig för att ansöka baserat på populära rekommendationer och bara för några timmar sedan bekräftade jag ett totalt belopp på 78 500 euro på mitt konto. Detta är verkligen fantastiska nyheter och jag råder alla som behöver ett riktigt lån att ansöka via sin e-post: lapofunding960@gmail.com

    SvaraRadera

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se