måndag 3 januari 2022

God fortsättning till er alla

 Bästa samlarvänner!

Då har vi nu landat i ett nytt år och vi får verkligen hoppas att det kommer att ge oss lite mer frihet, nu när fler vaccinerat sig och viruset förhoppningsvis minskar.

Det verkar som en del mässor ska bli av precis som tidigare och andra har bestämt sig för att lägga ner ännu ett år. Det senaste nu var att Formexmässan i Stockholm i januari är avbokad men de räknar med att den i augusti ska kunna genomföras. Vad jag vet idag så ska Leksaksmässan i Nurnberg gå av stapeln i början i februari, men jag tror ju inte att det blir som det brukar med ca 3000 utställare och omkring 65000 besökare. Det finns nog många som inte får åka ut ur sina hemländer, en del ovaccinerade och andra rädda eller i alla fall tveksamma.

Jag hoppas i alla fall att MINIATYRMÄSSAN här i Kosta - i Folkets Hus - ska kunna genomföras eftersom den inte är planerad förrän den 9 april. Jag kommer nu i januari att skicka ut info till alla som varit med tidigare och en del nya som kanske kan vara intresserade.

I ÅR firar MARGARETHAS DOCKSKÅP 40 år! Det är bara inte klokt, tänk att jag hållit på så länge och dessutom 6 år hos Charlotte Weibull. I samma bransch. Det ska firas på olika sätt men jag väntar med firandet tills vi kan samlas igen.

Ibland får man hem varor för sent. Steiffs unika Christmas Green, en björn tillverkad av 75% pappersfibrer och 25% bomull i mörkt grönt med fina rutmönstrade filttassar i rött och guld dök upp nu, EFTER JUL, men han är lika fin ändå. Ledad, 34 cm och med fin guldmedalj på bröstet med Steiffs första logo med elefantbilden där snabeln formar ett S. Han får vara framme nu hela tiden trots att han egentligen hör julen till. Det är ju varken tomtekläder eller tomteskägg, så det går väl för sig????

Annars är det inte mycket nytt. Städning efter julen, skylten får vara kvar till Tjugondag Knut, har börjat sortera mitt reservdelslager och det är verkligen på tiden. Vilka mängder! Måste veta vad jag har. Trots så många delar så är det ändå mycket som saknas och det är ju alltid det man behöver, eller hur? 

Så ett par bilder på Christmas Green




GOD FORTSÄTTNING önskar Margaretha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se