torsdag 20 januari 2022

Tyst och lugnt men öppet

 Hej alla samlarvänner!

När ska det här vara över? Energin försvinner när det är så här tyst och lugnt. Jag hoppar riktigt till när det plingar i dörren, så ovanligt har det blivit.

Till slut så avbokades hela Leksaksmässan I Nurnberg. Så många stora utställare hade försvunnit så man ansåg det väl inte lönt att arrangera mässan, inte heller säkert om utställarna fick resa från sina resp länder och komma in i Tyskland. Det är många utställare som förlorat stora pengar på detta och även mässan förstås.

Steiff har meddelat att deras katalog blir försenad i år, bla för att de gjort en ny layout och för att de i nuläget har färre personal. Det är många som jobbar hemma. Den 24 lanseras i alla fall deras JAMES BOND - nalle i och med att James Bond firar 60 år. Nallen är lika välklädd som Bond himself. Den kommer att läggas ut på Steiffs hemsida och innan dessa får jag inte visa honom. Det finns tydligen många James Bond-samlare och de som initierat nallen tror att det blir en stor efterfrågan, så om DU vill ha honom så boka tidigt. Jag återkommer med mer info.

Teddy Hermann är också försenade med sin katalog. Bla beroende på att de inte får hem varor. Det som skulle kommit i nov/dec beräknas komma först i maj, så jag tycker verkligen synd om dem. Vi vet ju att deras hundar och katter, men även andra djur, är riktiga storsäljare. Det de själva syr i Hirschaid lär väl kunna nå ut snabbare.

Jag hoppas nu i alla fall att min MINIATYRMÄSSA ska kunna bli av den 9 april på Folkets Hus här i Kosta, men man kan ju inte lova något. Det ska också bli en miniatyrmässa i Malmö under Kristi Himmelsdagshelgen, på Galleri Englesson på Caroli City. Jag har funderingar på att delta, men återkommer med det.

Internationella Nalle Puhdagen var i tisdags och nu har jag alla de fina figurerna i lager från Steiff, Nalle Puh, Ior och Tigger. Nasse lär väl också komma med tiden. Alla i begränsad upplaga. Upptäckte att jag har väldigt lite Nalle Puh just nu men hittade mina fina tecknade kort med motiv från böckerna. Det finns en hel del i gömmorna, men nu har de kommit ut i butiken.




Det har visst kommit en ny film med Peter Rabbit/Pelle Kanin nu också. Jag har även Peter Rabbit i lager från Steiff, men han utgår och finns inte med i nya katalogen som kommer nu i februari. Vi någon ha bild så hojta till.

Så här efter jul är det mycket plock med att få undan, plocka fram nytt, städa, inventera och fundera över vad nytt man kan hitta på. Fick tex fram en hel massa gamla smådockor i dockskåpsstorlek som ska göras iordning och sedan säljas. Letar hela tiden delar till trasiga dockor så om du har celluloiddelar så hör av dig! Trots att det saknas kunder så är det ändå fullt upp. Tids nog kommer turisterna och jag har fått en fin artikel i Freedom Travel efter deras besök i Glasriket - GOOGLA.

Men jag har ju annat också - tex knappar💜 Massor av söta i olika motiv och storlekar, och många fler än på bilden. Söta till barnkläder, dockkläder och det finns också en hel del i storlek till dockskåpsdockor. Eller varför inte till dina egna kläder.................



Ha det så gott!                                                                                              Margaretha


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se