måndag 31 oktober 2022

November och då närmar sig julen

 Hej alla samlarvänner!

Här i Kosta börjar julen tidigt som vanligt, om 2 veckor invigs julmarknaden och den kvällen är det som ett radband av ljus när bilarna närmar sig samhället. I år är det Linda Bentzing som inviger och som vanligt tror jag nog det blir miljoner ljuspunkter i träden, musik som spelas, eldslukare och andra figurer, öppna marknadsbodar mm mm.

På fredagen, dan innan julmarknaden,  börjar vi julskylta i butiken hos mig. Två kära väninnor, Lena och Anette kommer hit och gör en insats. De tycker det är roligt att pynta och hålla på så de är mer än välkomna. Har man gjort det i 40 år så behövs lite nya ideer :-)

Jag har fullt upp med annat. Hela tiden något som dyker upp och så ska ju allt bäras upp från lagret, allt skyltmaterial, jultomtar, änglar, Lucior och allt vad som nu gömmer sig i kartongerna där nere. Det är ju bara jag som vet var och vad som finns. Men det blir helt säkert hur bra som helst!!!

Jag har fyllt på lite i shoppen och julänglar finns det nu så det ska räcka under julen - de fina från Wendt & Kuhn. Men även andra änglar. Tomtar har jag däremot inte mycket av. Det finns överallt och här i Kosta inte minst, med julbutiker och julmarknad och outlet och annat.

Har även fyllt på lite med miniatyrer. 

Har ni funderat på STEIFF SOMMER i Giengen. Den som är intresserad åka med till Steiffs sommarmarknad måste höra av sig. Det är inte helt lätt hitta hotell den helgen och det är lika bra börja leta. Det blir ingen arrangerad resa utan var och en betalar sitt men vi ska ändå vara tillsammans. 

Vi ska nu också planera för ett par kurser till nästa år - januari-mars är väl ganska lämpligt. Då har man inte så mycket att göra. Inget trädgårdsarbete, lite grått och trist och kallt så då kan det vara trevligt med lite pyssel och umgås.

Nu några bilder på nyheter:










 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se