lördag 20 april 2024

Bästa samlarvänner

Nu har det gått en tid sedan påsk och jag skriver inte förrän nu och ändå har jag lovat mig själv att FÖRSÖKA göra det lite oftare. Problemet är att det ALLTID är så mycket på gång - hela tiden. Som det alltid varit, skulle jag kanske tillägga.

I början av april hade vi ju en MINIATYRMÄSSA här i Folkets Hus och det var trevligt. Tyvärr hann jag inte med att gå runt och prata med utställarna, men egentligen är det ju så det ska vara för det betyder ju också fullt upp.

Vi var några fler än sist. Och flera nya utställare, vilket är trevligt, och jag hoppas ju förstås att det ska bli fler för varje gång. Många hade rest långt. Det kom besökare från stora delar av Småland och Blekinge, från Öland och t o m från Malmö och Varberg, vilket betyder att det finns ett intresse, eller hur?

I Kosta finns ju mycket mer att se och göra, men ändå var det en del som kom kl 10 och gick när vi stängde kl 16.00 och inte brydde sig om resten av samhället. Denna gång serverade vi även lite mat i cafeet och det gjorde kanske också att man höll sig kvar på mässan. Fika fanns ju också och så hade vi Folkets Hus loppis öppen och för loppisen var det en bra dag.

Så ett stort tack till ALLA - både utställare och besökare!!!


Jag glömde t o m att fotografera men lyckades ändå få en sista bild. Detta är Folkets Hus biosal och utställarna stod längs väggarna och i mitten av lokalen, även om man inte kan se det här på bilden.

Jag har även hunnit med en resa till Göteborg och hämtat 16 fulla banankartonger med reservdelar till gamla dockor. Bra att ha-grejor. Trots alla ben, armar, kroppar och huvuden så var det egentligen inget jag behövde just för stunden. Visst är det märkligt! Jag trodde att nu hittar jag delarna jag saknar, men det är tydligen så att alla saknar samma delar. Det har tagit mig över en vecka nu att sortera storlekar, märken, material mm och nu har det minimerats något lite för en del kunde jag kasta direkt. Gamla delar - SKÖRT!

Hade faktiskt en kund nu i veckan som var jättelycklig. Hon hade åkt 40 mil för att få ett ben till sin gamla älskade docka och jag kunde montera fast det medan hon var här i Kosta. Då blir man glad. 
Det har också kommit in ytterligare en leverans med björnar från Charlie Bears, beställda i början av 2022, så ni förstår, det är svårt med alla typer av leveranser. Men hade jag vetat att tiderna skulle förändras så radikalt hade jag inte beställt så många. Det är SÅ TYST i handeln men jag hoppas det kommer igång snart igen när det blir lite varmare, turisterna hittar hit och man njuter av att vara ute i solen och åka runt här i Glasriket.

De senaste dagarna har det varit sol, snö, regn och hagel. Precis som det ska vara - APRILVÄDER!

Är det något ni söker så hör av er! Jag har gott om det mesta!

Ha en skön helg!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se