onsdag 23 december 2020

GOD JUL

 Bästa samlarvänner

Då är det dags att önska er alla en riktigt GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR!

Vi får hoppas på ett bättre och friskare år 2021.

Det har varit lugnt i butiken denna månad, men det finns ju en anledning. Jag har ändå haft fullt upp med massor av småpaket som ska packas, registreras och skickas, det tar mer tid än man tror. Det är också många telefonsamtal och många frågor inför julen - finns det eller det eller det, färger, storlek, pris, bild........

Redan nu kan jag nog konstatera att vi ska glömma miniatyrmässan i april. Jag tror inte att vi ska samla grupper av folk före sommaren. Och så är det ju det med planeringen också, utställarna måste kunna få datum tidigt för sin egen planering, jag måste veta att vi får ihop utställare, annonsering, lokal, allting måste stämma.

Å andra sidan är det ju inget som säger att vi inte skulle kunna ha en miniatyrmässa även på hösten, om det nu blir vaccinering och smittan minskar. Vi får se jag återkommer om detta.

Jag HOPPAS i a f att kunna få arrangera min sista och 30:e nallemässa i oktober!!! Håll tummarna!

Leksaksmässan i Nurnberg januari/februari är inställd sedan långt tillbaka.

Steiff kommer med sina nyheter andra veckan i januari - då läggs de ut på nätet och jag kan lova er att där finns ett par riktiga godbitar, i a f tycker jag det.

Och så har jag fått en kundbeställning på Schildkröt, så om det är någon mer som vill ha något därifrån så skicka ett mail så jag kan samordna en leverans.

I övrigt får jag hoppas ni får en lugn och trevlig och på alla sätt behaglig julhelg. 

BUTIKEN STÄNGER NU IKVÄLL kl 1800 och jag öppnar inte dörrarna igen förrän den 7 januari och det är något som aldrig förut hänt. MEN om du har vägarna förbi eller behöver något särskilt så öppnar jag om du hör av dig innan. Och jag kollar mailen och webshoppen så jag är inte helt isolerad från övriga världen.

Håll avstång - tvätta och sprita händerna - lev väl!

Vi hörs och ses 2021.                                     Julkram från Margaretha







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se