söndag 5 februari 2023

Planering Miniatyrmässa


 Som jag meddelat tidigare - det blir MINIATYRMÄSSA i april - och alla är välkomna! Förra mässan blev faktiskt en succé och många har frågat mig om det blir fler mässor. I och med att jag lade ner Nallemässan så trodde många att det betydde alla mässor, men icke.

Jag väntar på fler anmälningar från utställare, men det är ju tid ännu, MEN tre nya har redan anmält sig, och det uppskattar jag mycket, så jag kan lova det blir nytt och intressant på mässan. Upplägget blir som tidigare - man ska ju inte ändra på något som fungerar, eller hur?

Nu är det Leksaksmässa i Nurnberg och visst, lite grann kan jag känna att jag missar något, men samtidigt inte. Steiff är ju inte där och nu fick jag också veta att Creal från Frankrike med miniatyrer inte heller ställer ut, pga högre kostnader på inköp mm. Och det är inte billigt att ställa ut på denna världens största leksaksmässa. Det har ju också blivit dyrare för kunder att resa så det påverkar i många led.

Nu har leveranserna i alla fall börjat komma igång. Ett par leveranser har dykt upp med det är förseningar från ifjol och det man ju räknat med. 


Detta är Papa Ben, som skulle kommit före jul, men så var icke fallet, men visst är det en fin nalle. Mama kom tidigare men hon har redan flyttat in hos en ny familj. Dessa björnar är så välgjorda med många fina detaljer.

Detta är Teddy Mama och Papa, som jag haft länge men inte tidigare plockat fram bilder på. De är enormt mjuka och goa. De har svarta säkerhetsögon och en plyschnos. Enkla i sin utformning men en supernalle till ett litet barn. Det finns också en pojke och en flicka i mindre storlek.
Vad kan väl vara bättre på Alla Hjärtans Dag än en nalle??????????????????????


Rocky Dragon har jag haft förut och har väntat ett bra tag på att han skulle komma in i butiken igen. 26 cm hög, 32 cm lång, och så välgjord med alla fina detaljer. Kostar en del, men blir lätt en favorit!

Det verkar kanske konstigt att jag fått in änglar i januari men det kom beställningar och jag vet att Wendt och Kuhn är snabba på att leverera det de har i lager. Denna serie med Kronängar skiljer sig från de övriga, men visst är de fina. Trä och handmålade. Denna är 6 cm hög. Men de är inte i samma antal som orkesteränglarna, här finns bara 5 olika totalt. 
Orkesteränglarna, de vita med 11 prickar på vingarna, firar 100 år i år. Vi får se snart vad som kommer i nyhet för i år.






Fåtöljkursen har blivit FLYTTAD till hösten. Tyvärr fick vi inte anmälningarna för sent, det ska ju alltid planeras, och det ändå en bit för Lena att köra får att hålla kurs - Tyringe - Kosta.

Ni som anmälde er får besked så snart vi satt nytt datum.


Och så har jag fyllt jämt och fått frågan om jag har planer på att stänga butiken. Nej, det har jag inte. Nu är det en ny 5-årsplan. Jag fortsätter MEN kommer att ha mer stängt. Redan nu står det på dörren att RING, är jag i närheten så kommer jag genast och öppnar. Det är ändå ingen rusning precis i januari-mars, sen ljusnar dig igen.
Jag kommer att åka till Malmö i slutet av februari och en annan tur i mars, så då blir jag borta några dagar, men besvarar mailen och tar hand om beställningar så snart jag är hemma-
Det är inte mycket semester jag haft de senaste åren och med pandemin och annat så har jag hållit mig hemma och känner att jag nog vill röra på mig lite mer.

Så ni är välkomna! Åker ni till Kosta så slå en signal och vi kan boka en tid att träffas.

Ha det så gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se