lördag 25 februari 2023

Katastrof - alla mail i inkorgen BORTA

 Hej alla samlarvänner

Ibland händer det som bara inte får hända - alla mail i inkorgen är borta, 117 st som jag höll på att jobba med på ett eller annat sätt, så om du vet att du skickat till mig och inte fått svar så hör av dig igen. SNÄLLA!

Nya Steiffkatalogen har kommit. Och info om medlemsavgifter - Steiff höjer i år men Teddy Hermann ser det som reklam för företaget och behåller tidigare avgift, men det går ju fortfarande upp pga vår usla svenska krona. Över 11 kronor för en Euro är ju inte klokt.

En ny leverans av Charlie Bears är på väg in och om du vill ha bilder så hör av dig. Har inte hunnit få in de föregående på hemsidan ännu. Har bara, känns det som, städat, rensat, gått igenom allt som ligger, men snart är det klart, tack och lov. Det är mycket som ska hinna med hela tiden och allt småplock tar tid.

GLÖM inte anmäla dig som utställare till Miniatyrmässan den 1 april. Det är hög tid! 4 nya utställare ser jag fram emot att välkomna till årets mässa men väntar fortfarande på att en del gamla utställare ska höra av sig. Utan utställare är det ju svårt att anordna en mässa.

Vill du lära dig göra ett diorama - gå in på Skurup Folkhögskolas hemsidan. De har en kurs v27, den 3/7-7/7. Kan vara roligt för den som har tid!!!

Det ska också bli en utställning med miniatyrer och dockhus på Torkö i Blekinge skärgård i maj månad, men jag återkommer med mer om det senare.

Måndag - torsdag kommande vecka håller butiken STÄNGT. Jag ska ta en tur till Malmö för att träffa både vänner och kunder och komma bort några dagar, ska bli skönt. Kanske just du och jag ses i Malmö.

Och för er som tror att jag bara har nallar - i butiken finns mycket annat:







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se