onsdag 22 mars 2023

Miniatyrmässan närmar sig

Bästa samlarvänner!

1 1/2 vecka kvar till Miniatyrmässan den 1 april och jag hoppas att många kommer. Hade önskat fler utställare för det är ju utställarna som gör mässan. Nu blir vi som ifjol ett 10-tal men ändå med stor variation och mycket att titta på.

En fika ingår i priset och dessutom kan man köpa till om man vill ha mer. Då får man lugn och ro en stund och kan fundera över sina inköp eller sitta ner och prata med väninnor eller kanske någon som man sällan träffar. I caféet lägger vi också ut böcker och tidningar om dockskåp för den som vill få ytterligare lite information.

Vi kommer att ha både dockhus och tittskåp i inspirationsutställning och ha du något du vill ställa ut så hör av dig. Vi lånar det gärna under dagen.

Jag har en del gamla miniatyrer liggande och denna gång ska jag inte glömma att ta med lådorna. Jag kommer också att ta med tyger, spets, lister, lite tapeter, dockhus, lite möbler, miniatyrer och annat som jag kommer på.

Liksom förra gången ska jag göra en inventering i min källare och plocka fram gamla dockhus som jag säljer ut billigt, men som är renoveringsobjekt, för jag vet med mig att jag ALDRIG kommer att göra iordning dem. Jag tycker det är roligt med dockhus men det är ändå nallar som är min grej.

Vi har nu bestämt att vi åker ner till Steiff Sommerfestival sista helgen i juni, men vi blir bara 2 eftersom jag inte fick någon större respons på mitt erbjudande om att fler kan följa med. Jag kan inte släppa att jag i alla fall skulle vilja anordna en resa till - till Tyskland och alla mina kontakter. Vi för se hur det blir............ Samlarna är inte lika mycket på hugget idag. Det är en lite annan typ av samlare numera. 

Jag har fortfarande öppet lite som jag vill i butiken men i sommar, förutom dagarna hos Steiff, kommer jag att ha öppet varje dag och mitt nallepensionat står redo att ta emot besökare.
Just nu är det upptaget och vissa datum är bokade men du som vill bo lite annorlunda kan höra av dig.


Det sker lite förändringar hela tiden i pensionatet, något kommer till, något plockas bort men i det stora hela så det som tidigare. I göra rummet, understa bilden, finns 2 sängar, sedan finns det ju ett helt vanligt kök men med nalletema och så ännu ett rum, det röda rummet, med ytterligare bäddar. När till butiken :-) och bara 10 min promenad till glasbruk och outlet.

I maj kommer det att bli en utställning av dockhus och miniatyrer på Torkö i Blekinge skärgård. Jag skriver mer om det längre fram. Planering pågår just nu.

Annars är det påsken som syns i butiken just nu - massor av kaniner, kycklingar och påskägg.
Välkomna!
Enda bilden jag hade tillgänglig just nu men det kommer fler!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se