måndag 8 maj 2023

Våren är här och solen värmer

 Hej alla samlarvänner

Visst är det väl skönt nu när värmen har kommit och solen skiner när man vaknar, eller vad tycker ni? Jag njuter i alla fall av vädret trots att det innebär mer jobb - trädgården skriker efter omvårdnad och ändå så har jag inte så mycket.

Lufsen vill nog också ut nu i veckan och det ska han få. Han brukar locka turister till butiken. Ni vet väl att Lufsen är min stora, stora björn.

I helgen är det motormässa här i Kosta och idag fick jag veta att alla ställplatser är upptagna och det betyder mycket folk i samhället. Kanske - äntligen - det ska bli lite kunder i butiken igen. Det är trist att ha öppet hela dagarna när det är få kunder. De senaste dagarna har det varit mest holländare och reparationer. Just nu håller jag på med en pälsnalle som är så skör, så skör, så jag vill knappt röra den, men han ska få bli stelopererad och sittande resten av sitt liv och det har hans matte godkänt.

Idag kom ännu en leverans från Charlie Bears - med nallar från både 2022 och 2023, bla årsbjörnen för i år, som jag fick veta inte får säljas i Tyskland, så kanske dyker det upp tyska kunder, vem vet?

Nästa vecka får jag se Steiffs höstkollektion och jag vet inte vad jag har att vänta. Var upptagen vid förra visningen de hade, så jag är lite lite sen med att få reda på nyheterna. I alla fall ska jag åka ner till Steiffs festival i Giengen nu i slutet av juni och vara borta i 5-6 dagar och då håller butiken stängt. Dumt kanske, men vad gör man..................

Här lite bilder på en del nyinkomna björnar:








Det slank visst med en räv också, men han är fin han också.

Allt gott till er alla!                                                             Margaretha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se