torsdag 18 augusti 2011

Imorgon börjar Malmöfestivalen!






Imorgon börjar Malmöfestivalen och redan nu är stan helt crazy. Det är tält, elkablar, slangar, varubilar, skyltar, omlagda busslinjer mm mm över hela city. För min del är det ganska trevligt för när jag går hem från jobbet passerar jag i tur och ordning bluestältet, jazztältet, swingtältet mitt inne i stan vid kanalen och lite närmare Kronprinsen ligger 60-talstältet, så vad gör man då? Passar på att lyssna på lite musik naturligtvis.

Imorgon lyssnar jag på Grus i dojjan, på lördag Hoola Bandoola Band och sista kvällen en avskedsföreställning med the Ark och sen är det ett och annat under de andra dagarna.

Men jobba måste jag ju ändå, men vill du komma på besök så kolla så jag inte gått lite tidigare... det kan ju vara något arrangemang som lockar.

Bilden visar Teddy Hermanns almanacka för 2012. Tänk att man redan måste tänka 2112 - tiden räcker liksom inte till. Teddy Hermann har en härlig julkollektion - titta på deras hemsida eller gå in på vår.

Steiff har överträffat sig själva denna jul - nästan allt är ju slut redan och det är väl bevis nog!
En röd/vit randig bulldog - det låter inte Steiff - men i år är det det, faktiskt.

Miniatyrmässan den 4 sept jobbar vi på för fullt. Som det ser ut idag blir vi 10 utställare med stor variation på grejorna, så det är roligt. Och ta chansen och se på utsikten från 26 vån och ät lunch på plats och gör mässan till din egen må-bra-dag!!!

Nallemässan är också under arbete, så klart. Igår tillkom 3 nya utställare och nu har vi också nallekonstnär. Är det någon av er som är bra på ansiktsmålning så får ni gärna höra av er.
Min ansiktsmålerska har flyttat till Stockholm ....

Önskar Dig en trevlig helg!

Margaretha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se