lördag 3 december 2011

Får jag presentera Pearl

Visst är hon söt - Pearl. En specialupplaga för England, varav jag fått tag i 2 allt som allt.
Hon är söt och flickig. Ljus mohair, ledad givetvis och har ett fint litet halsband. På måndag ska jag sätta in henne i shopen, men just nu njuter jag själv av henne.

Båda nallarna i auktionen är nu sålda. Steiffnallen stannar här i Sverige och Teddy Hermann går till Norge. Ralf från klubben har precis gjort ett fint reportage om mässan som troligen kommer med i nästa nummer av klubbtidningen.

Just nu är det mycket med reparationer och dockhus. Fick hem ett par hundra kilo från Spanien nu i veckan och de ska staplas och packas om och många skickas iväg redan på måndag. Det har verkligen blivit en boom för dockhus och miniatyrer igen och det är ju trevligt. Annars inför julen säljs det lite av varje - mycket dockkläder, Steiff, julänglar från Erzgebirge och så mycket till just dockhusen.

Judith var hos mig i veckan och vi har nu fastställt datum för nästa nallekurs - det blir första helgen i mars! Vill du gå så anmäl dig! Vi lägger snart in bild på nya nallen på hemsidan så att alla vet
vad vi kan erbjuda denna gång.

Det är lördag - och tvättstuga - och hemmakväll. Väl dags börja städa lite inför julen. Just nu jobbar jag dygnet runt så det är väl lika bra att börja i tid, eller vad tror ni?

Önskar en trevlig 2:a Advent!

Margaretha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se