fredag 16 december 2011

Så är det helg igen....

Så är det helg igen.... den 4:advent, så nu gäller det att hänga med i svängarna. Såg igår att jag inte ens tänt det 3:e ljuset ännu, så jag får lägga på ett kol. Julgardinen i köket ska upp nu i helgen, min rosa höga lampa är min julgran - nästan så jag skulle lägga ut en bild. Det är en hög, pampig sak och den dekoreras med röda kulor och tjockt härligt glitter. Kanske inte så vackert, men kitchigt och mycket annorlunda. Lite roligt får man ju ha och det är ju mitt hem så det är jag som bestämmer :-)

Tack för alla beställning i min webshop. November var rekord i antal beställningar och det som går mest är Steiff och miniatyrer, men sen blir det också en och annan som beställer lite udda, såsom skor, leder, tillbehör. Jag har fullt upp med att hinna plocka bort det som tar tillfälligt slut eller det som är slut helt, notera vad som ska beställas hem och försöka lägga in något nytt då och då.
Men först ska ju bilder tas, om jag inte får dem på annat sätt, sen ska text skrivas och allt tar sin lilla tid. Nu i juletider är det inte så gott om tid för lägga in, det blir dessvärre mer ta bort.

Denna lilla katt ska in idag, samt ett par små djur till. De kommer från Erzgebirge i Tyskland och är helt handgjorda i trä och handmålade. Det är miniatyrer, även om den ser stor ut här. Helt otroligt att det fortfarande finns en del företag kvar som kan leva på sitt hantverk, men detta är världsklass och har en lång tradition bakom sig. De gör ju också änglar, tomtar mm och det är många som samlar.

Jag hade trott att jag inför denna julen skulle ha hunnit med att lägga in alla Erzgebirgeänglar - men icke, icke.... Men det blir förhoppningsvis en jul till.

Önskar mina läsare en trevlig Adventshelg!

Margaretha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se