onsdag 27 mars 2013

GOD och GLAD PÅSK!

Då är det väl dags att plocka fram kvasten och ge sig iväg............................

Påsken är här och låt oss hoppas på en skön och värmande sol! Påsk och vår hör ju ihop på något sätt och nu längtar vi väl allihop efter gröna sköna gräsmattor, en fika utomhus och en glad sol som gör att leendena
kommer åter.

PÅSK för min del medför jobb i fastigheten. Så här ser det ut i butiken i Malmö idag - fina gångar så att jag kan ta mig fram och hitta det kunderna efterfrågar, men inte är det roligt inte. En gång rakt fram och en till vänster, man får åla sig in på toaletten och kliva över en hög för att komma till köket, men inte länge till. IMORGON
blir det bil och släp och då försvinner en hel del, dock inte allt, och jag för jobb för en vecka framåt.
Nu ska ett av rummen i NALLE-pensionatet bli färdigt, samt köket och så kan jag börja, för första gången på butikslokalen. Kanske det går att bli klar så jag kan öppna inför midsommaren.
Lagerhyllor från ett tömt lager. Så var det borta.... nu är det "bara" butiken kvar.

En gammal symaskin...
ser ni stativet - tänk vad man samlar på sig, men NU som först kommer jag att få användning av det!!!

Visst har jag haft för mycket prylar men nu med ett pensionat är jag glad över att jag har så mycket, det gäller att fylla 2 rum och kök med nalleprylar och annat och MYSIGT ska det bli.


ÖNSKAR ER ALLA EN RIKTIGT GLAD PÅSK!!!!


Margaretha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se