onsdag 6 mars 2013

Mars månad och solen kommer fram

Visst är det skönt med en sol som nu visar sig av och till. Humöret går i topp och allt känns mycket lättare.
I Kosta ligger fortfarande snön men här i Malmö så känns det som om våren är riktigt på väg och krokusen har visat sig i vissa soliga parker.

Mina helger går åt till målning, städning, att få ordning. Det går framåt men det är mycket kvar. Man håller på hela dagar och undrar vad man har gjort även om mycket har hänt.

Vävstugan har flyttat ur mitt hus och nu måste jag börja fundera över hur butiken ska se ut - i färger och inredning, vilken sida ska vara till dockhus och miniatyrer och var ska jag ha alla underbara Steiff.
Till påsk flyttas det sista och den 1 april kan jag sätta igång på allvar.

Ett par bilder som visar en "tom" lokal, dvs alla vävstolarna är bortforslade:




Väggar ska rivas, lysrör ska ner, det ska målas, köksavdelningen ska bort osv osv osv. Det ska bli spännande att se lokalen helt tom. Idéerna virvlar runt i huvudet, men sen får jag ju se vad jag kan förverkliga - det kostar ju också - och tar tid.

Tack och lov för alla som hjälper mig.

Återkommer med fler bilder när förändringen börjar visa sig.

Hälsningar
Margaretha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se