onsdag 9 september 2015

Affischen för Nallemässan klar

Hej alla dock- och nallevänner

Nu är affischen för Nallemässan klar och det har kommit till ännu fler utställare och det gläder mig.
Aktiviteter jobbar jag också med och i år blir det ansiktsmålning, som vi inte haft på nallemässan förut. Kunder har bokat in sig från flera håll och från Norge kommer i alla fall 4 samlare, från Danmark kommer några som jag känner och andra från olika håll här omkring har aviserat sin ankomst.

Kan meddela alla klubbmedlemmar att inbjudan till Steiffs club-event är på väg ut. Jag läste och godkände korrekturet idag så ni kan anmäla er när helst ni vill. Helt gratis för medlemmar!

Folkets Hus ska byggas om. Nytt kök bla men vi kommer att få plats med mässan. Kan vi inte använda cafeet så använder vi filmsalen.

Förresten så är det STOR LOPPIS här i Folkets Hus den 26 sept kl 10-16.00. Passa på och komma hit. Det brukar finnas en hel del fint glas bla till försäljning.

Jag har idag gått igenom Glorex katalog och prislista - jag har handlat från dem sedan 1983. Då var det ett litet familjeföretag som hittat på detta med plastmasker som kläs med tyg, sedan målar man ett sött dockansikte, syr en kropp av tyg och vips! så har man en fin docka. Det fanns massor av olika masker från dockstorlek 15 cm till 70 cm. Nu har flera masker utgått. De hade massor av skor, strumpor, peruker, kläder - you name it. Strumpor har de, vissa peruker men inga skor, så nu måste jag ut och jaga nya modeller. Det finns inte så många tillverkare eller försäljningsställen kvar idag.

Det märks när man ska beställa nu att allting i samlarvärlden har förändrats. Det finns färre saker inom alla branscher, utom dockhus och miniatyrer. Där blomstrar det istället. Jag ska jaga dockställ, sagda skor, peruker i vissa storlekar och nalleprylar. Nallar är tyvärr inte "mode" idag och det märks, visst finns det nallar, mest billigt skräp (om jag vågar säga så) men alla prylar runt omkring är det svårare att hitta. Vet du något så hör gärna av dig.

Ha en trevlig kväll! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se