tisdag 1 september 2015

Miniatyrmässa i Stockholm mm

Hejsan alla dock- och nallevänner!

Nu, i sista stund, har jag anmält mig till Miniatyrmässan i Stockholm den 11 oktober. Det är mycket som ska klaffa, och idag den 1 sept var sista anmälningsdagen. Jag brukar inte vara så sen men när jag tittar i min kalender är det mycket som ska hinnas med. Jag sitter ju med i flera styrelser, nallemässan kräver en hel del förberedelser, likaså julen, sen finns det ju en hel del privata åtaganden också och så måste man ju ha lite roligt emellanåt också.. Och butiken ska hållas öppen, beställningar skickas, dockor och nallar lagas och ......och ......och

I söndags hade jag min första LEDIGA dag på 3 månader och då städade jag, men så skönt det var, slippa tänka och sitta framför datorn. Kände att huvudet behövde vila ett tag, annars går det ju i ett. Mer här än i Malmö (tro det eller ej).

I a f nu blir det en Stockholmsresa i oktober och jag ska även boka en tur till Malmö. Om någon av er som läser detta vill att jag ska ta med något speciellt till någon av dessa städer så är det bara att hojta till.

STOCKHOLMS MINIATYRMÄSSA den 11 oktober kl 10-1500.
Scandic Hotel Anglais, vid Stureplan, Humlegårdsgatan 23.
Hoppas vi ses!

Då det gäller NALLEMÄSSAN så löser sig det ena efter det andra, efterlyser bara fler utställare, men de är väl lika sena som jag då det gäller Stockholm. Jag kan ta emot anmälningar fram till en vecka innan. Folkets Hus ska ju påbörja sin ombyggnad, men vi ska få plats, är det lovat.

Klart nu med ansiktsmålning och musikunderhållning. Jag vill gärna ha lite aktiviteter runt omkring för då stannar kunderna lite längre, ibland hela dagen, dvs från 1100 till 1600.

Kunder har redan bokat in sig för att bo hos mig på Nallepensionatet, på Glashotellet och andra boenden. Jag har ERBJUDANDE för övernattning. Kontakta mig för priser. Kunderna som redan boka in sig kommer från Norge och Danmark samt stora delar av Sverige.Skoj!

Fick ny leverans från Steiff idag med bla Niklas, en jättesöt kanin, och Theo nalle, båda nya för året. Bilderna får jag plocka fram till nästa gång.

Nallen nedan är EVENT BEAR, en nalle som endast får köpas av medlemmar i Steiffklubben och på club events, alltså nu på klubbträffen den 24 oktober på Folkets Hus här i Kosta. Välkomstbrev till alla medlemmar i Skandinavien är på gång, troligtvis skickas de nästa vecka.

Har precis gjort en beställning från Charlie Bears i England som inkommer sista halvan september. Dessa ska presenteras för första gången på Nallemässan. Alltid roligt med något nytt, både för mig och besökarna.

Allt för denna gång!

Med vänlig hälsning
Margaretha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se