måndag 14 september 2015

Dock-o Nalleresan

Bästa dock- o nallevänner

Jag har fått svar på mitt brev - Tommy följer med oss på ännu en resa men vi MÅSTE ha en extra chaufför, men det blir inte samma som sist. Tommy har passerat de 70 och de flesta
bussbolag tillåter inte chaufförer som passerat detta åldersstreck. Men vi är glada Tommy kommer med - han hittar och han är framför allt intresserad.

Snart skickar jag ut en förfrågan om hur många som är intresserade av nästa resa och vad ni vill ha för nyheter eller andra förändringar, så tänk över det och återkom gärna till mig.
Jag har ett par nya förslag på besök, så vi får väl se hur det blir. En resa i början av september är i alla fall planerad.

Nallepicknicken fick ett fint reportage i Lek&Baby - alla leksakshandlares tidning:





Jag glömde visst skära bilden ovan så det blev lite mycket vitt under. Ber om ursäkt.
Här har ni Steiffs julbagare i årets höstkollektion. En härlig björn med kakform i form av en gung häst och en pepparkaka av filt i andra handen. Guldbroderier på förkläde och en bagarmössa käckt på svaj. Det finns fler nallar med anknytning till julen. Den närmar sig ju.Hälsningar Margaretha
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se