måndag 29 augusti 2016

Nya hundar och andra fina djur

Hej alla dock- och nallevänner!

Augusti är snart slut och vi kan väl konstatera att hösten är här. Idag har det regnat - rejält - här i Kosta och träden börjar så smått att gulna. I morse, då jag hade ett ärende till Emmaboda, låg ett tunt morgondis på spindelväven i dikena och det såg nästan ut som en konstinstallation längs vägen. Det var riktigt tjusigt.

Sommaren är över. Jag har haft en dag ledigt, mer eller mindre, sedan midsommar och det börjar kännas både i huvudet och kroppen, men nu börjar jag med stängt söndagar och måndagar (men öppet enl ök eller när jag känner för det) och så får det bli en kortare semester i september eller oktober.

Har ju börjat jobba på Nallemässan och det tar en del tid. Ni kan bara inte tänka er så fina vinster jag fått till ett lotter - från TEDDY HERMANN i Tyskland. Jag blev både överraskad och jätteglad att det finns någon som vill ställa upp. Det är inte helt lätt idag. Vidare fick jag
6 lådor godispåsar från Haribo och det blir också mycket uppskattat bland alla barn, och även vuxna, som kommer till mässan. Steiff har också lovat ett och annat så vi får se vad som kommer - i a f har jag fått en av höstens begränsade nallar som har ett värde kring 2000:- till en auktion eller ett lotteri. Vi får se - jag ska försöka samla in lite pengar till Barncancerfonden eller annan behjärtansvärd organisation.

Då jag fick alla fina vinster från Teddy Hermann så fick jag också hem det jag beställt av höstens nya produkter och där finns en hel del - bra kvalitet och fin design, som alltid. Helt ljuvliga, eller vad säger ni????




Vet ni vad detta är????


God kväll!                                                                                             Margaretha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se