fredag 2 september 2016

Trevlig septemberhelg!

Kära dock- och nallevänner!

Önskar er en trevlig septemberhelg! Hösten är på väg, men här skiner fortfarande solen och det är ganska varmt, tom så att vi kan sitta ute och fika.

Denna helg är det Eriksmåla marknad, en urgammal marknadsplats som tom finns med i en svensk film, som jag just nu glömt namnet på. Samhällsföreningen tog över för ett par år sedan och sen dess har den blivit bättre, fler knallar och lite mer aktivitet. Bla spelar Bert
Ilssons kl 11.00 och det kommer att locka lite folk. Två av mina kusiner ingår i orkestern, och det tycks som om alla i släkten är musikaliska, utom jag.

Nu håller butiken stängt söndagar och måndagar utom om någon på genomresa hör av sig och vill titta in. Är jag då hemma så öppnar jag gärna.

I helgen ska jag jobba med affischen och flygbladen till NALLEMÄSSAN, så de hinner ut i tid. Det är trögt med utställare men de kommer kanske mot slutet. Det är annat med besökarna, jag har redan bokat in över 20 hotellnätter här i Kosta, förutom privata boenden så de är på hugget minsann.

Ett par nya bilder och sen är det dags att öppna butiken för dagen. Ha det så gott!
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se