lördag 24 september 2016

1 månad kvar till Nallemässan

Bästa dock- och nallevänner

Tiden bara rinner iväg......... Nu är det bara en månad kvar till Nallemässan och 25-årsjubileet och mycket ska hinnas med innan dess. Bla 1 veckas SEMESTER, så efterlängtat, den första i år. Nåja, en dag ska jag vara hos Steiff, men det räknar jag knappast som jobb. Vi ska visst förbereda en del inför Leksaksmässan i Nurnberg i februari för nästa år kommer STEIFF TILLBAKA TILL MÄSSAN.

Enligt min mening var det vansinnigt att lämna mässan för snart en 5 år sedan, men där har jag inget att säga till om. Vår VD då tyckte att Steiff inte skulle delta i en leksaksmässa utan se sig som ett modeföretag. Dumheter! Nallen är ju världens mest kända leksak!

Vi hade plats A1 tidigare och dit kommer vi inte igen. Det första man såg var Steiff och sen bara lämna................  ofattbart!

En vecka i Tyskland är vad jag behöver nu (så butik och webshop håller stängt den 1-9 oktober). Jag är ju inget för att ligga på en strand och bli knallröd av solen. Hellre en tur till mina väninnor Mary och Olga nere i Nurnberg, besöka något museum, en tur till en annan stad (förra gången blev det underbara Bamberg), en tågresa till Steiff, någon trevlig restaurang, till Marys "garden" om vädret tillåter osv osv. DET är semester!

Väl hemma så är det mässan som gäller 100%.

Affischen är klar nu och björnen med renhornen från Steiff är en GÅVA - den ska vi auktionera ut till högstbjudande - tillsammans med ett dockhus, ett smycke och lite annat. Allt gåvor från utställare och leverantörer! Och pengarna går till något gott ändamål, som vi ska komma överens om. Sist vi hade ett lotteri gick det till Barncancerfonden.

Du får gärna lägga in ett bud till mig  Margaretha@margarethasdockskap.se så har vi
det med till auktionen. Det finns redan ett bud på 1000:- (men det är inte ens inköpspriset).
snart kommer bilder på mer att bjuda på.




Nästa lördag/söndag har vi LOPPIS i Folkets Hus - på skänkta varor. Vi får in massor för här i Kosta vet man att Folkets Hus behövs och vi behöver intäkter för att ta hand om vårt hus. Tidigare intjänade loppispengar gick till renovering av servering, danshall och café så där är så fint nu.

Detta är troligen vår största loppis någonsin - glas och porslin, husgeråd, elektronik, böcker, leksaker, tavlor, textil, prydnadssaker och möbler - i massor. Dessutom har vi serveringen öppen med hembakade kakor. Skönt att sitta ner en stund innan ytterligare ett varv, träffa vänner och prata en stund.

SKÖN HELG till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se