onsdag 25 januari 2017

Det går framåt...... så sakteliga

Bästa dock- och nallevänner!

Jag hostar och hostar och hostar och hostar. Det tar aldrig slut. Någon dag är det bättre och då tänker jag - ÄNTLIGEN, men sen nästa dag är det samma visa igen. Och jag orkar bara med hälften av det jag gör i vanliga fall. Det är inte roligt alls.

Nu är det förberedelser för NURNBERG, men helst vill jag bara sova.

Fick idag ett mail från CACO som gör så fina dockhusdockor. Inte heller de är nu längre med på mässan. De senaste åren har det kostat dem för mycket och själva börjar det bli gamla. Alla de, vad jag tycker, roliga företagen, de försvinner från mässan. Tack och lov har jag många dockor kvar och man kan fortfarande handla även om det inte kommer fram fler nya modeller.

Nu efter mässan skickar Steiff ut nya katalogen till alla medlemmar. Där finns en del riktigt, riktigt fina saker. Ett par håller redan på att ta slut, bla annat Rödluvan och vargen i begränsad upplaga. Ni som få katalogen måste tänka till snabbt om ni ska vara säkra på vissa saker. Det finns en del kvar även från vår- och höstkollektionen 2016, men inte är det mycket.

Nu håller jag också på med MINIATYRMÄSSAN. Affischen är klar men det tillkommer
en AUKTION och i nästa brev får ni bilder på dockhuset. Intäkterna går till välgörande ändamål.

Planera in dagen för mässan!!! Alla utställare, utom en, som var med i fjol, är redan anmälda. ROLIGT!!!

Nu försvinner jag bort till helgen och sen blir det en rapport från Nurnberg.


                                                                      Hälsningar Margaretha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se