lördag 25 augusti 2018



Bästa dock och nallevänner!

Hösten är nu verkligen här. Inte för att jag fryser men nog är det lite svalare än i somras. Luften håller sig inne idag för det verkar som om det skulle bli regn. Vågar inte ta chansen - missar jag så blir han så blöt och även jag, när jag ska ut och dra in honom.

Lördag, lite lugnt än så länge, men det är det ofta fram till 13-tiden. Ett par kunder har varit inne i butiken och ett par har ringt så det är ungefär som det brukar vara. I somras var det dock annorlunda då det var full rulle vissa dagar och man inte orkade mer sen på kvällen och det betyder ju också att jag ligger efter med väldigt mycket som skulle blivit gjort. Reparationer, förfrågningar, grejor som ska in på nätet, måste jobba med Nallemässan och så bara måste jag ha lite SEMESTER. De 2 sista veckorna i september tar jag ledig, men det betyder inte att jag helt avhåller mig från dockor och nallar och dockskåp, ack nej............

Åker först ner till Malmö, för jag brukar ju flyga från Kastrup. Då har nya Lekia Emporia öppnat och då måste jag ju bara dit. De har beställt en hel del Steiff och då vill jag ju se hur det ser ut. Sen har jag ju lite andra kunder i området också........ Och vänner i Malmö..........
Sen flyger jag från Kastrup...........

Lite nytt och inte helt nytt som äntligen kommer in på resp sidor. Får byta ut lite dockor för i veckan går en leverans med 15 dockor till Ryssland och det är äldre modeller som nu inte finns att få mer. De måste ju ersättas med sådant jag har hemma i lager.



 Dessa 2 underbara dockor från Paola Reina i Tyskland är hela 60 cm långa och har riktigt söta ansikten och kläder. Helt gjutna i vinyl.

 En björn från Steiff med porslinsvas från Tyskland. Något man ju faktiskt kan använda.


 Det är modernt med flamingos och jag har dessa fåglar i flera varianter från olika tillverkare. Just denna som är mer åt det röda hållet, alla andra är rosa, så rosa, kommer från Teddy Hermann i Tyskland.
 Och så har vi Pelle Kanin och Mopsy, båda karaktärer från Beatrix Potters kända sagovärld. Nu på bio. Har du sett filmerna?
Har du några ÖNSKEMÅL till NALLEMÄSSAN?  Jag har nu fått bra erbjudande på boende både från Kosta Boda Art Hotel och från Kosta Lodge. Hör av er till mig om ni är intresserade. Ni kan också bo på Kosta Camping i en liten stuga - även här lämnas rabatt.

Önskemål för mässan? Klubbträff som vanligt lördag kväll kl 1700 i Folkets Hus.

Dessvärre blir det svårare och svårare att få ihop till en mässa men i år ska vi väl också få till det. När jag hade mässa nr 25 tänkte jag att det får bli 30, sen är det stopp. Klarar vi det??? Detta är nr 27.
STÄLL UPP om du vill att mässan ska leva vidare!!!!

Önskar er en TREVLIG HELG!                                                              Margaretha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se