lördag 4 augusti 2018

Bästa dock/nalle/miniatyrsamlare!

Ja, nu är vi inne på sista sommarmånaden, i alla fall enl almanackan. Det har varit en härlig sommar för många, men också besvärlig för andra, med torka, bränder och översvämningar. Här i Kosta har vi haft ett par korta skyfall, senast tom med hagel, men det är fortfarande varmt och torrt. Dessvärre hade vi också en brand ca 10 km norr om samhället och det var mindre trevligt. Vi såg rökpelaren och kände den stickande röken. Tack och lov hade vi hjälp av helikoptrar och flera brandbilar så efter ett par dagar var det
det släckt ordentligt.

Hösten närmar sig vare sig vi vill eller inte. Och jag har börjat jobba med NALLEMÄSSAN. Du är välkommen den 28 oktober, som utställare eller besökare. Öppet för allmänheten kl 11-1600 som vanligt. Har redan börjat lägga ut den på olika sidor och ett par utställare är redan anmälda. Hoppas i alla fall vi blir så många att det kan bli en trevlig mässa. Många mässor har lagt ner eller blivit mindre och vi det är ett kämpande för att kunna fortsätta.
Kostnaderna ökar och intäkterna minskar - det brukar inte gå ihop sig. Ska i em kolla med vårt fina glashotell och Kosta Lodge om jag kan få någon rabatt till de som ska komma hit.
Om du är intresserad så hör av dig!

Har du någon idé för mässan så HÖR AV DIG! Som vanligt klubbkväll Steiff kvällen innan och det verkar som om Ralf kommer i år. De har många fina nyheter att bjuda på nu i höst.

Sommaren har varit ganska bra, tycker jag. Kunder på fm och sen em. Mitt på dagen vill de helst ligga vid havet eller vid en pool. Det är många som ska norr- eller söderöver och passar på att köra via Kosta och det är ju trevligt både för mig och för Kosta. Ofta stannar de och äter eller besöker glasbruket samtidigt.

Jag fick hem lite nya Charlie Bears för några veckor sedan men de är snart slut, men det finns annat som jag har bilder på men inte lagt in på hemsidan ännu. Bif några ex.

Ett par frågor:

Skulle du vilja åka till Billund och se TEDDYBEAR ART MUSEUM??? Om du är intresserad så hör av dig för jag funderar på om det skulle vara möjligt att ordna en weekendtur, det är ju inte så långt och museet är fantastiskt!!!

Vidare frågar både tidigare resenärer och leverantörerna i Tyskland om det blir någon mer dock- och nalleresa dit? Jag måste ha tillräckligt många intresserade så om du skulle ha
intresse av en tur - 1 vecka - med besök hos tillverkare, i butiker och på museer så kontakta mig!!! Jag brukar säga - innan det är för sent. Många har lagt ner sin verksamhet och att få se tillverkningen är inte helt lätt.

Imorgon kommer en kund och ska bo en natt på mitt nallepensionat och det tycker jag är trevligt. Det har varit ganska så uppbokat efter midsommar, men jag kan ta emot er året om.

Så några bilder

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se