tisdag 19 februari 2019

Det var en mässa det......

Bästa dock/nallevänner!

Jag ser alltid fram emot att jobba på den stora Leksaksmässan i Nurnberg, finnas i Steiffs monter, träffa leverantörer och kunder och göra beställningar för vår, sommar och höst.
Och så skulle det bli i år också, trodde jag.

Reser ner. Var i Malmö på lördagen och träffade min brors första barnbarn. Underbart!!! Sen iväg med flyget nästa dag. Framme i Nurnberg på kvällen, blir hämtad av min väninnna,
hem till henne, en kopp the.......... sen blev jag plötsligt så trött och frusen, kunde inte hålla ögonen öppna. Så blev min tänkta mässa. I säng i Nurnberg i hela 10 dagar, med hög feber, frossa, svettningar, enorm hosta och framför allt, jag kunde inte hålla mig vaken. De kallade på hembesök av en doktor när jag var extra dålig en natt............. Sen hemma och ytterligare dagar i säng
då jag orkade absolut ingenting.

Så nu har jag mycket att komma ifatt med, allt det jag missade på mässan med både kunder och leverantörer, alla mail mm som kom under tiden, förberedelser för Miniatyrmässan och mycket mycket mer.

Som det kan bli! Tur att man inte vet det innan.

Steiffs kataloger har nu kommit, likaså från Teddy Hermann, jag får lägga beställningar hemifrån nu istället, mina kunder i Nurnberg vet mer än jag.

Jag är i alla fall hemma nu, butiken är öppen igen (dock ej imorgon onsdag), men kolla
gärna på hemsidan om ni tänker er hit. Får ta det lite lugnt ett tag så att kroppen får ta igen sig.


Har du lust att delta i Miniatyrmässan så hör av dig!!! Många kunder har kommit in och sagt att de ska komma och idag hade jag en kund som började med dockskåp efter all inspiration hon fick på förra mässan. Det är så det ska vara!!!

Det kommer snart lite nya bilder och lite mer info.

Mvh Margaretha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se