lördag 5 augusti 2023

Fortsättningen följer här..................AUKTIONEN

 det gick inte skriva mer.......

Fredag och lördag var vi på Festivalen och i byn och kollade butikerna. Även där hade en hel del förändrats sedan sist.

Men sen kom höjdpunkten; AUKTIONEN. Sist köpte jag ett par djur så även denna gång bad jag om en spade och sittplatser. Och vi fick plats längst fram, första raden och till höger om oss satt ett par från Japan, som filmade hela auktionen.

Efter de 3 första ropen begrep jag genast att jag lika gärna kunde glömma att bjuda. Vilka priser! Men det var intressant och det blev ett VÄRLDSREKORD!!! En svart sorgenalle tillverkad efter förlisningen av Titanic 1912 gick för - håll i er - 180.000 Euro!!! Mycket gick för kring 50.000, så ni förstår att jag kunde glömma budgivningen.

Efter 2 dagar kände vi att det var dags för nya äventyr och reste tillbaka till Munchen. En stad som verkligen överraskade. Mest hade jag hört talas om Hofbräuhaus och bilar men där fanns så mycket mer. En underbar gammal innerstad med hur mycket som helst att se. Första dagen gick vi runt i 5 timmar, bara med ett kort stopp för att äta. Och så fortsatte det till nästa eftermiddag då det var dags att hinna till flyget. 45 min med tåg från centralen i Munchen till flygplatsen.

Vi hann naturligtvis med ett leksaksmusuem, som kan rekommenderas, vi var inne i 7 kyrkor, gick igenom ett museum med kronjuveler och såg den antika teatern i Residenset, såg klockspelet, Legobutik mm mm. 





Och även här bodde vi på ett hotell som överraskade med tronstolar så fort man kom in. Charmigt och trevlig personal. En "semester" jag är storligen nöjd med, men någon vila blev det inte😀


Önskar er en fortsatt trevlig sommar!!! Nu väntar vi väl bara på lite mer sol och värme, eller hur?

PS/ satt in lite nytt i webshoppen med miniatyrer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se