torsdag 31 augusti 2023

September imorgon och då är hösten här

 Bästa samlarvänner

Tiden rusar iväg och sommaren är bakom oss. Visst har det regnat en hel del, men för min del säger jag bara att hellre detta väder än 40 graders värme.

Det var lugnt hos mig i juni och juli, men i augusti satte det fart med många turister som besökte butiken. Mitt pensionat har varit fullbokat stora delar av sommaren, både av vänner och kunder och turister och det är ju alltid trevligt.

Bilden visar det gröna sovrummet. Det finns också ett som jag kallar röda rummet och det är vardagsrummet, men även där finns bäddar om man är fler än 2. Två sängar som på bilden finns i gröna rummet.


Nu ringer telefonen i ett. SKPF:s pensionärstidning, senaste numret, hade en artikel om mig som dockdocktor och det har satt fart ordentligt. 4 helsidor med dockor och nallar och alla har börjat leta i sina gömmor. Nu gäller det bara att hitta delar. Många delar har ju inte tillverkats på minst ett halvt sekel och göra nytt är ju en omöjlighet, så om någon av er har delar i sina gömmor så är jag intresserad. Så jag vet ju vad jag ska göra i vinter...




Nu är det dags för en ny leverans från Charlie Bears. Det var ju inte länge sedan sist, men det är fortfarande björnar som de inte hunnit leverera både från i fjol och för året. Nu kommer 5 nya modeller och de som är intresserade kan höra av sig och får bilder. Ska försöka få in dem i webshoppen så snart som möjligt! Sötnosen här under är från förra leveransen.

Och så kommer det givetvis också in lite annat. Djur från Teddy Hermann har dykt upp och de har nu en grön linje med djur av återvunnit material. Vill man ha något speciellt djur  till ett barn så rekommenderar jag Teddy Hermann, de har mängder av både husdjur och vilddjur, supermaterial och bra priser. Tvättbart förstås.

Nyheter från Steiff droppar in lite då och då och i veckan har jag fått hem Nicki, en jättesöt katt, och Mickey Mouse. Disney fyller ju 100 år och Steiff var först med att tillverka en Mickey för Disney. Visst är han fin!

Och som avslutning vill jag också visa The Beatles från serien Steiff Rocks. Det började med Queen, sedan kom Elton John och Rolling Stones och nu The Beatles, som vi ju alla minns med glädje. Alla hade sin egen favorit i gruppen och min var Paul McCartney och så trodde man att man skulle älska dem för evigt! Härliga tonårstid!
Trevlig helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se